pdfTeX v emTeXu?

Petr Mach mach-petr at telecom.cz
Wed Apr 12 15:02:37 CEST 2000

Dobry den,

nejak nemohu rozchodit pdfTeX v emTeXu.

Stahnul jsem si binarku pdfTeXu pro djgppTeX.
pdftex.exe se s -ver hlasi jako:
pdfTeX (Web2C 7.3.1) 3.14159-0.14e-released-20000217

Stahnul jsem si pdftexlib.zip (temer 5MB)
ve kterem byl adresar `fonts' a `pdftex\config' s obsahem:
---
 2 853  30.03.98  CM.MAP
   403  25.06.98  PDFTEX.CFG
 2 317  07.05.98  RAWFNTS.MAP
   626  30.03.98  BASEFNTS.MAP
 2 530  21.05.98  CSFONT-E.MAP
 2 170  21.05.98  CSIN.ENC
 2 033  21.05.98  CSR.ENC
 2 038  21.05.98  CSR1.ENC
 2 044  21.05.98  CSTT.ENC
---

Pak jsem stahnul jeste jiny pdftexlib.zip (necelych 200kB)
v kterem nebyly fonty, v configu byl jen pdftex.cfg a test.map
a pak tam byl jeste adresar `dvips' `pdfetex' `web2c'.
V tom `web2c' byli dva *.poo a texmf.cnf

Vsecno jsem to nahral do sveho adresare `emtex',
v texset.bat jsem nastavil SET TEXMFCNF se spravnou cestou.
Podle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi jsem upravil
texmf.cnf a zadal prikaz (z prostredi emTeXu):
pdftex -ini -fmt=pdftex csplain.ini \dump
ktery mi kupodivu fungoval a vytvoril format pdftex.fmt,
ktery jsem nahral do adresare web2c.

Takze jsem vytvoril soubor test.tex s obsahem:
Hello PDF \bye

A zkusil ho prelozit prikazem: pdftex test.tex

Preklad se nepodaril, protoze nebyl nalezen pdftex.cfg
coz nechapu, protoze vypis na obrazovku hlasi:
--- kdebug:search(pdftex.cfg) => kdebug:start
search(file=pdftex.cfg,
must_exist=1, find_all=0,
path=.;!!c:/apl/emtex/pdftex/config//;c:/apl/emtex/texinput/csplain/
/;
c:/apl/emtex/texinput/etc//;c:/apl/emtex/texinput///).
kdebug:search(pdftex.cfg) =>

Error: c:/apl/emtex/bin/pdftex.exe (file pdftex.cfg): cannot open
config
file
---

A ja ten soubor mam v:
c:\apl\emtex\pdftex\config\pdftex.cfg

Nemohl jsem nijak prijit na to, jak ho donutit ten soubor najit.
Proto jsem nouzove ten test.tex zkusil prelozit v tom adresari
config. Bohuzel ani ted to neproslo, protoze to spadlo na
fatal error a v logu bylo napsano:

--- This is pdfTeX, Version 3.14159-14e-released-20000217
(Web2C 7.3.1)
(format=pdftex 2000.4.11)  11 APR 2000 22:57 **test.tex
(test.tex{pdftex.cfg} [1 ! TeX capacity exceeded, sorry [max level
recursion=10]. \plainoutput ...headline \pagebody \makefootline }
                                     \advancepageno \ifnum \out...
<output> {\plainoutput
                       }
\supereject ->\par \penalty -\@MM

\bye ->\par \vfill \supereject
                               \end
l.1 Hello \bye

If you really absolutely need more capacity,
you can ask a wizard to enlarge me.

!  ==> Fatal error occurred, the output PDF file not finished!
---

Coz je uz nad me sily. Vubec nevim kde mam hledat chybu.
Podivne je,
ze existuji dva rozdilne baliky (obsahem) pdftexlib.zip,
obsahem si ale nekoliduji vyjma souboru pdftex.cfg, ale to by
asi nemel byt problem, nebyli sice totozne, ale byli si podobne.
Pouzil jsem ten z toho prvniho archivu.
Soubor pdftex.poo jsem pouzil ten, co byl u binarky pdftex.exe,
ne ten v druhem pdftexlib.zip. Snad je to dobre.
Proc se nenajde pdftex.cfg, kdyz je spravny adresar ve vyhledavaci
ceste, je mi taky zahadou. A ta fatalni chyba u takhle jednoducheho
dokumentu taky. Muze mi nekdo prosim poradit co s tim?

Petr Mach

--
Mach-Petr at Telecom.cz