Problem roku 2000

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Tue Sep 14 16:13:40 CEST 1999

On Tue, 14 Sep 1999, Anton Surda wrote:

> Dobry den,
>
> vzdy som si myslel, ze mna, ktory pise datum zasadne rucne sa tento
> popularny problem nemoze nijako tykat. Ukazuje sa vsak, ze moje makra na
> sadzbu zoznamu literatury, ktore su zalozene na cisle 19, budu zachvilu k
> nicomu.
>
> Vedel by mi niekto poradit, ci sa v Texu da skonstruovat makro, ktoreho
> vystupom by bol text az po najblizsie 19 alebo 20? (Vopred neviem co tam
> je!) Dalo by sa vyborne
> vyuzit aj v tabulkach, kde sa jednotlive polozky oddeluju bud & alebo \cr.

Tak primocare to nejde. Muzete definovat makro s oddelenymi parametry
treba

\def\makro#119#2\konec{...}

ale ma to jednu velkou nevyhodu: pokud prislusny text neobsahuje 19, pak
TeX vynada, ze pouziti makra neodpovida definici. Je tedy nutno makro
volat timto zpusobem:

\makro text19\konec

V makru se pak musi testovat #2. Pokud je prazdny, tak puvodni text 19
neobsahuje a cely zustal v #1. Pokud neni prazdny, pak v #1 je vse pred 19
a v #2 je vse za 19 vcetne umele pridane 19. Podobny test by se udelal s
"20". Pak je veci dalsi logiky, co s tim. Pokud jde ovsem o datum, pak i
den muze byt 19 nebo 20, takze to bude vyzadovat dalsi programovani.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://members.xoom.com/z_wagner/