Problemy s PS filtry

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Sep 13 16:13:04 CEST 1999

On Mon, 13 Sep 1999, Petr Skoda wrote:

> [...]
> jedne strance , nebo v okamziku, kdy je v PS souboru includovany EPS
> obrazek - Kdyzi uz mi poradil nekdo (mozna OK Vacha ?) reseni u nekorektne
> generovanych PS z Windows - spatne poradi stranek a preamblu. Budiz - to
> jsou Win. Ale ted jsem odhalil problem podobny v dokumentu psanem
> LaTeXu2.09 s pouzitim epsf stylu - includovane 2 eps obrazky male na
> strance. Pokud to projde pres vystupni filtr na tiskarnu (APS a vola se
> tam mpage) obrazky se pomrsi a udela se 1 velky na stranku a dal nic.
>
> Tusim, ze zrada je ve zmenach BBoxu. Ma nekdo reseni ? Je to treba spatnou

Urcite ne, BBox na to vliv jako takovy nema. Problem je v DSC (= document
structure comment). Podle techto komentaru filtry (vcetne ghostview)
zjistuji, kde je prolog a kde zacinaji jednotlive stranky. Pokud vlozite
EPS, pak ten EPS ma sve vlastni komentare vcetne

%%Page: 1 1

Jedna se tedy o vnorenou uroven DSC. Nove programy si s tim dovedou
poradit, nektere programy to naprosto zmate. Pak mohou stranky rozhazet
zcela podivne. Pred vlozenim EPS je casto zmena grafickeho stavu, ktera se
po takovem rozhazeni prestehuje na nespravne misto. vysledkem muze byt
cast textu zmensena, zvetsena, otocena nebo posunuta (treba i mimo papir).
Resenim je, kdyz pri vkladani EPS odrezete komentare. Dvips ma na to
parametr, tusim -K (ale radeji se podivejte do navodu).

> [...]
> vystupu v cm i posunuti offsety a nebo zapnu option /encapsulated a pak
> leze EPS ale na offsety nereaguje, zatimco na rozmery ano - Kduyz to dam
> do epsfile=  a skaluji epsfxsize apod vyjde pokazde neco jineho - maly
> obrazek ve velkem prazdnu apod. Nasel jsem ze krome vlastniho
> %%BoundingBox na zacatku souboru se objevuje i %%PageBoundingBox a to taky
> miva vliv.
>
> Je nekde nejake srozumitelne vysvetleni, jak to s temi BBoxu je a jak se
> muzou popr. upravit ? (PS Ref manual me toho moc nevysvetlil - jsem asi

BoundingBox slouzi k tomu, aby program, jimz se EPS vklada do dokumentu,
vedel, jake rozmery obrazek ma. Pak si mohu ruzne s obrazkem soupat po
tiskove strance, mohu ho zvetsovat, otacet, zvetsit ci zmensit na
pozadovany rozmer, a program se o vsechno postara. PS Ref Manual rika, ze
cely obrazek + text v EPS musi byt uvnitr BoundingBoxu, ale nerika, ze ten
box musi byt tesny. Tedy, kdyz ponecham kilometrove okraje, je to stale
podle normy, byt je to zcela neprakticke. Horsi ovsem je, ze nektere
programy generuji BoundingBox uplne spatne. Existuji nastroje, ktere
dokazou objekt zmerit a napsat spravny BoundingBox. Take si to muzete
zmerit rucne v GhostView a opravit libovolnym editorem (ja si obcas pres
obrazek necham nakreslit barevny ramecek, cvicim s nim metodou pokusu a
omylu do doby, kdy jsem spokojen, a pak jen cisla opisu). V GhostView
(alespon od verze 5.0) take muzete mysi oznacit prislusne rohy a pak
vyexportovat soubor jako EPS. S kodem stranky to nic neudela, jen to
zapise spravny BoundingBox.

> Diky za shovivavost pri radach
>
> P.S.  mpage je 2.5.1pre2 March1998 - prekladany na SunOS
> apsfilter je 5.0.1

> *  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
> *  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
> *  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
> [...]

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://members.xoom.com/z_wagner/