Velke obrazky v postscriptu

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Oct 25 14:05:49 CEST 1999

On Mon, 25 Oct 1999, Pavel Franc wrote:

> [...]
> velikost bitmapy je cca 1000x1000 bodù, v gifu má ka¾dý z nich pár desítek
> kilobytù. A¾ potud ok.
>
> Abych mohl obrázky vlo¾it do postscriptového výstupu TeXu, pøevedl jsem
> gify do Encapsulated Postscript pomocí Gimpu. Tady u¾ to zaèíná být dost
> nechutné, ka¾dý obrázek má nìkolik megabytù, co¾ je vzhledem k charakteru
> ps souboru pochopitelné.
>
> Asi nemusím popisovat, co se dìje pøi spu¹tìní dvips, který do výsledného
> postscriptu vkládá v¹ech padesát obrázkù. Zjistil jsem sice, ¾e obrázek
> lze zkomprimovat (napø. gzip), ale to problém neøe¹í -- dvips ho pøi

Kdyz si prostudujete PS operator image a operator filter (jen Level 2),
muzete si sam udelat kompresi FlateEncode (tu pouziva zip i gzip a neni
patentove chranena). Ja si to nekdy delam sam, kompresni program se da
napsat i v PS a komprimovany EPS vyrabim ghostscriptem. Pri zobrazovani to
v ghostscriptu chodi dobre, pri poslani do PS tiskarny HP LaserJet 4m to
nekdy havaruje a neni mi zcela jasne proc.

> Lze mít v ps souboru místo obrázkù jen odkazy na jejich ps soubory, které
> by se vkládaly a¾ pøi zpracovávání postscriptu (pøi zobrazování gsview
> nebo pøi tisku)? Nebo se dá obrázek do ps souboru ulo¾it v nìjaké
> rozumnìj¹í podobì, napø. v jiném formátu nebo zkomprimovaný?

Take jsem to delal tak, ze z puvodniho souboru (pojmenovaneho napr.
puvodni.eps) jsem udelal zkraceny.eps, ktery ma stejnou hlavicku (zejmena
BoundingBox) a obsahuje pouze prikaz

(puvodni.eps) run

Pri prohlizeni ghostscriptem to chodi, pred poslanim na PS tiskarnu nebo
do Distilleru je nutno obrazky vlozit do souboru primo. Na obe operace mam
perlovske skripty, ktere to provedou.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/