Velikost textu

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Oct 4 13:16:48 CEST 1999

> O tech nepovinnych options vim. Ty ovsem nesplnuji me pozadavky. Ja bych chtel
> napr. v celem dokumentu pouzivat jiny druh pisma nez to klasicke a chtel bych

O tom se doctete ve fntguide.dvi. Doporucuji podivat se treba na times.sty,
il2ptm.fd, il2cmr.fd a pod.

> pouzivat pismo asi tak 20pt - 30pt. Dival jsem se jiz vcera do tech size1?.clo,
> ale na nic rozumneho jsem neprisel. Nepodarilo se mi rozlustit vsechna makra.

Pokud to ma mit solidni kvalitu, neni asi jina cesta, nez vytvorit variantu
souboru size1?.clo. Uvedomte si, ze je treba, aby spravne fungovaly prikazy
typu, \small, \large a pod., musi byt adekvatni meziradkovy proklad, mezery
kolem display rovnic atd. Navic by to mel delat nekdo, kdo ma potrebne
typograficke znalosti, aby to dobre vypadalo.

V plainu by to bylo jednodussi (viz TeXbook naruby, str. 172 a 177), ale ani
tam se nevyhnete zmene dalsich parametru. Zejmena s ohledem na to, ze velikost,
kterou chcete, je znacne vetsi, nez co se bezne pouziva (mimo nadpisy a pod.).