offtopic: Francouzstina, TeX, Emacs

Alexandr Malusek malusek at hroch.ujf.cas.cz
Fri Nov 5 10:55:01 CET 1999

Dobry den,

Vcera jsem pres Newsy zasilal odpoved ohledne Emacsu. V textu byly 2
8-bitove znaky. News server mail akceptoval, ale list server ne. Proto
mail posilam znovu, zaroven se omlouvam tem, komu prijde 2x.

petr at ucl.cas.cz (Petr Danecek) writes:

> Ano, toto se da pro psani kratsich textu. Lepsi reseni by ovsem bylo psat
> rovnou francouzske znaky; to vsak neumim :-(

Neni problem se to naucit: Pres polozku "Mule/Set Language
Environment/European/Latin-1" reknete Emacsu, ze v danem bufferu
budete pouzivat kodovani Latin-1.

Pres polozku "Mule/Select Input Method" pak pro dany buffer(!)
vyberete definici klavesnice. (Emacs zobrazi prompt - zmacnete-li
tabelator, zobrazi se seznam ruznych vstupnich metod. Jednu bud
opisete, nebo na ni kliknete prostrednim tlacitkem mysi.) Pro
francouzstinu Emacs nabizi: french-alt-postfix, french-azerty,
french-keyboard, french-postfix a french-prefix.

Pres "Mule/Describe Input Method" si pak vypisete, jak akcentovane
znaky vkladat. Napr. pro french-prefix:

    effect   | prefix | examples
    acute    |   '    | 'e -> znak jsem vymazal, aby mail prosel
    grave    |   `    | `a -> znak jsem vymazal, aby mail prosel

Popsal jsem to trochu podrobneji, aby bylo videt, jake moznosti Emacs
nabizi.

--
A. Malusek  (malusek at ujf.cas.cz)
UJF AV CR