emTeX problems

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Wed May 19 13:24:05 CEST 1999

On Wed, 19 May 1999, Martin Osovsky wrote:

> Dobry den,
>   pred nekolika tydny jsem si nainstaloval MiniTeX, avsak nepodarilo se mi jej
> zprovoznit. I rekl jsem si, cele je vzdycky lepsi a naisntaloval jsem si kom-
> pletni emTeX. A hle mam nasledujici problemy (2):
>    1.Cokoli, co potrebuje emx mi sverepe pise 'emx not found'. Pohledl jsem
> do dokumentace emx a texu a nasel jsem presne k tomuto hlaseni nasledujici
> radu : nastavte env. promennou emx na cestu k emx.exe, nebo tuto cestu nastav-
> te do PATH. To jsem tez radostne ucinil... Chyba se vesele pise dal.

EMX je pro procesory 386 a vyssi a pouze pro pouziti v DOSu (nebo v OS/2).
Nelze ho pouzit v DOSovem okne Windows, na to potrebujete RSX.

> ( Vubec by me zajimalo, proc balik emx v emTeXu vubec nepasuje s dokumentaci
> v nem obazenou.)
>   2.Programu dvidrv nestaci 612K konvencni pameti. Obejdu se nejak bez nej?
> ( Vim, ze je tam kvuli cemusi s fonty, ale moc moudry z toho nejsem.)

dvidrv mi nechodil na 286 kvuli nedostatku pameti, na 386 jsem problemy
nemel.

>   Tez by me zajimalo, jestli lze nejak pouzival LaTeX2e s tex186 ( normalni
> cestou format inicializovatr nejde, pise to !Tex capacity exceeded).

Mne se to kdysi povedlo, ale je nutne pomoci prepinacu /m* zvetsit
pametove prostory. Davky v MNU byly psany tak, aby standardni cslatex
prosel. Ale ani pak neni jeste vyhrano. I kdyz nastavite maximum, nepodari
se zpracovat vetsi dokumenty v compatibility mode (tedy ty, ktere zacinaji
\documentstyle). Na takovychto strojich je nutno mit soucasne LaTeX2e i
2.09 a vybirat odpovidajici format.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/