emTeX problems

Ladislav Dobias L.Dobias at sh.cvut.cz
Wed May 19 10:16:27 CEST 1999

Ahojte.

>   pred nekolika tydny jsem si nainstaloval MiniTeX, avsak nepodarilo se mi jej
> zprovoznit.

Je mozne, ze tam je nejaka chybka, ale ja si ho stahl pred 2
roky a dobre mi funguje na notebooku 386/4MB RAM.

>    1.Cokoli, co potrebuje emx mi sverepe pise 'emx not found'. Pohledl jsem
> do dokumentace emx a texu a nasel jsem presne k tomuto hlaseni nasledujici
> radu : nastavte env. promennou emx na cestu k emx.exe, nebo tuto cestu nastav-
> te do PATH. To jsem tez radostne ucinil... Chyba se vesele pise dal.

Jak jste to nastavil?

> ( Vubec by me zajimalo, proc balik emx v emTeXu vubec nepasuje s dokumentaci
> v nem obazenou.)

Jak to myslite?

>   2.Programu dvidrv nestaci 612K konvencni pameti. Obejdu se nejak bez nej?
> ( Vim, ze je tam kvuli cemusi s fonty, ale moc moudry z toho nejsem.)

To je divny, me (opet tak pred 2 roky) me to fungovalo a
urcite jsem nemel tolik konvencni pameti...

>   Tez by me zajimalo, jestli lze nejak pouzival LaTeX2e s tex186 ( normalni
> cestou format inicializovatr nejde, pise to !Tex capacity exceeded).

Nevim, nezkousel jsem.

> P.S.
>   Je-li na teto konferenci nekdo z autoru MNU systemu u emTeXu,

Rekl bych, ze tuto konferenci cte 100% autoru systemu MNU
(doufam, ze se pan Petr Olsak ozve... ;-)

>    1. Jestlize si takovy neskuseny uzivatel naistaluje emTeX pomoci davky
> install.bat, a nasledne spusti initex a cstex, ocekava
> dle meho alespon minimal-ni funkcnost. Ja vim, ze to nelze
> zajistit, jenze zpusob, jak zmenit nastaveni
> celeho systemu, je pro takoveho uzivatele v nedohlednu  ( predstavte si treba
> pravnika, ktery chce napsat nejakou praci v TeXu a je
> nucen propletat se systemem
> mnoha davek a naprosto sileneho mnozstvi promennych prostredi).

Pokud si pamatuji, tak drive stacilo upravit pouze 2 davky a
fungovalo to. Navic ty promenne prostredi tam byly vsechny
okomentovane...

> Veskera ceska
> dokumentace je ale smerovana prave k pouziti MNU systemu.

???

>   2. Smutne je tez to, ze nekdy to, co se pis na
> obrazovce neodpovida skutecnosti
> ( eg u incializace formatu se v okne pro vyber formatu
> vsechny moznosti chovaji
> stejne - zacnou pro danou verzi TeXu inicializovat vse. Nikoliv, jak se oceka-
> va, pouze jeden vybrany forma
> t).

Ze by se cstex pro dos tak zmenil? Opravdu mi ten 2 roky
strary funguje k me naproste spokojenosti. Mozna je to tim,
ze dnes je DOS spise v mensine, a stale vice lidi presedlava
na Linux (ci jiny unix) nebo aspon na Windowsy...

>   3. Jsou male problemy s dokumentaci ( coz se ale uz
> tolik netyka jen MNU). Viz
> napriklad vyse uvedeny problem s emx. Nekdy je
> nekompatibilni dokumentace ceska a anglicka.

Poslete to sem, at se to muze opravit.

>   4. Alarmujici mi pripada predevsim to, ze se tio snazim
> vsi moci rozjet uz asi
> mesic, ale zcela bez uspechu. Uz s toho zacinam silet.

To je smutne, opet musim rici, ze me to fungovalo asi 1/2
hodiny od prineseni instalacnich disket (pred tema 2
roky)...

Zdravi
Lada Dobias

--

                                                      ,v
  ##      ####  ##  ## ##O-O##         Xdobiasl at fel.cvut.cz
  ##     ##  ## ##  ## ## > ##   <http://cs.felk.cvut.cz/~xdobiasl/>
  ##     ###### ##  ## ## v ##   I study Czech Technical University,
  ###### ##  ## #####   #####      Faculty of Electrical Engeneering