emTeX problems

Martin Osovsky osovsk at math.muni.cz
Wed May 19 09:50:31 CEST 1999

Dobry den,
  pred nekolika tydny jsem si nainstaloval MiniTeX, avsak nepodarilo se mi jej
zprovoznit. I rekl jsem si, cele je vzdycky lepsi a naisntaloval jsem si kom-
pletni emTeX. A hle mam nasledujici problemy (2):
   1.Cokoli, co potrebuje emx mi sverepe pise 'emx not found'. Pohledl jsem
do dokumentace emx a texu a nasel jsem presne k tomuto hlaseni nasledujici
radu : nastavte env. promennou emx na cestu k emx.exe, nebo tuto cestu nastav-
te do PATH. To jsem tez radostne ucinil... Chyba se vesele pise dal.
( Vubec by me zajimalo, proc balik emx v emTeXu vubec nepasuje s dokumentaci
v nem obazenou.)
  2.Programu dvidrv nestaci 612K konvencni pameti. Obejdu se nejak bez nej?
( Vim, ze je tam kvuli cemusi s fonty, ale moc moudry z toho nejsem.)

  Tez by me zajimalo, jestli lze nejak pouzival LaTeX2e s tex186 ( normalni
cestou format inicializovatr nejde, pise to !Tex capacity exceeded).

End of Problems.

P.S.
  Je-li na teto konferenci nekdo z autoru MNU systemu u emTeXu, rad bych
k nemu smeroval nasledujici pripominky. Upozornuji, ze jsem spise mene zku-
seny uzivatel, lec domnivam se, ze prave timto smerem je take treba TeX sirit.
   1. Jestlize si takovy neskuseny uzivatel naistaluje emTeX pomoci davky
install.bat, a nasledne spusti initex a cstex, ocekava dle meho alespon minimal-ni funkcnost. Ja vim, ze to nelze zajistit, jenze zpusob, jak zmenit nastaveni
celeho systemu, je pro takoveho uzivatele v nedohlednu  ( predstavte si treba
pravnika, ktery chce napsat nejakou praci v TeXu a je nucen propletat se systemem
mnoha davek a naprosto sileneho mnozstvi promennych prostredi). Veskera ceska
dokumentace je ale smerovana prave k pouziti MNU systemu.
  2. Smutne je tez to, ze nekdy to, co se pis na obrazovce neodpovida skutecnosti
( eg u incializace formatu se v okne pro vyber formatu vsechny moznosti chovaji
stejne - zacnou pro danou verzi TeXu inicializovat vse. Nikoliv, jak se oceka-
va, pouze jeden vybrany forma
t).
  3. Jsou male problemy s dokumentaci ( coz se ale uz tolik netyka jen MNU). Viz

napriklad vyse uvedeny problem s emx. Nekdy je nekompatibilni dokumentace ceska
a anglicka.
  4. Alarmujici mi pripada predevsim to, ze se tio snazim vsi moci rozjet uz asi

mesic, ale zcela bez uspechu. Uz s toho zacinam silet.

                                                MO

e-mails: osovsk at math.muni.cz                web: http://www.math.muni.cz/
         osovsky at law.muni.cz                ~osovsk
         khamuul at mail.muni.cz               telefon: CR 05/792672
!!!!!!!!!!!!!!Never take a finesse when the king is singleton!!!!!!!!!!!!!!!