vlastny format stranky

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Tue May 11 20:01:27 CEST 1999

On Tue, 11 May 1999, Jozef Cierny wrote:

> Zdravim !
>
> Chcel by som nastavit takyto styl pre stranku:
> 30 riadkov, 60 pismen v riadku, 2.5cm medzera od okrajov papiera, 12
> bodove Times pismo, na kazdej stranke zahlavie.
> Skusal som menit parametre \textwidth a \textheigt, nastavovat na nulu
> parametre \marginparwidth, \marginstep ...,ale nejako mi to nevychadza.
> Asi by to slo nejako predefinovat tieto parametre, ale neviem, co kde mam
> zmenit a na ake hodnoty to nastavit. Pomoze niekto ?
> Diky moc za vsetko, co pomoze !
Pokousite se nastavit nenastavitelne parametry, nebot pismo Times 12pt je
pismo proporcionalni, zatimco uvedene parametry mohou byt splneny pouze
pro pismo neproporcionalni (strojopisne). Pouzijte tedy typewriter
(\texttt{...}) a pak se to mozna pro nejakou velikost podari.

J. Rybicka.

PS: vypada to na nejakou diplomovou praci a pravdepodobne se drzite
pokynu, ktere pred cca 150 lety nekdo vymyslel a uz si vubec nevsiml, ze
se prace delaji na pocitaci a ne na psacim stroji. Doporuceni, ktere davam
jako vedouci svym diplomantum: Sazejte prace podle pravidel typografie a
na podobna doporuceni se neohlizejte. NIKDY nebyly u obhajoby problemy, ze
by prace nemela 60x30 pismen na strance.