problem s \ifx

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Fri May 7 17:50:14 CEST 1999

On Fri, 7 May 1999, Anton Surda wrote:

> [...]
> predpokladajuc, ze cesta cez pdftex bude zlozitejsia, pretoze by som musel
>  menit texovsky subor (napr. obrazky vkladam pomocou epsf, co asi
> v pdftex nefunguje). Pdftex urcite neda automaticky rovnaky vysledok ako
> emtex. Tiez na mna nepraznivo zaposobila skutocnost, ze TBN v pdf je
> omnoho vacsi ako v ps.)
>
> Bol som prekvapeny pri matematickom texte bez obrazkov, ze ani jeden z 4
> predpokladov nevysiel.
>
> Distiller sice zmensi ps subor, ale ten z Type1 fontami, ktory bol 8 krat
> vacsi ako ten pk fontami. Cize vysledok bol rovnaky a po zkomprimovani

Zrejme mate v dvips nastavenu kompresi pk fontu, proto je soubor mensi.
Kdyz ale nastavite font subsetting, pak se nepotrebna pismena vyhazi z
Type1 fontu pri distilaci (lze je vyhazet uz primo v novych verzich dvips
nebo pomocnymi programy). Navic PS je ASCII soubor, zatimco PDF je binarni
a ma zipovou kompresi. Musel byste mit velmi obskurni soubor, aby PDF
vysel vetsi (nebo mit v distilleru vypnutou konverzi a binarni vystup).

> Obrazovka vyzerala rovnako pri Acrobat-readeri ako v Ghostview. Zvisle
> ciary
> ktore som videl dviscr, v pdf pri rovnakom zvacseni neboli. Pismena
> dopadli vcelku slusne ale s \vrule boli stale problemy. Pri tlaci z
> readeru na HP4 boli cele vyzobane. Vysledok bol jedine slusny na
> postscriptovej
> tlaciarni. Teda, na obycajne tlaciarni sa tlac z Ghostview  da celkom
> zniest, ale je nevyhovujuca
> z Acrobat readera.

To me prekvapuje. Ja mam opacne zkusenosti (a tiskl jsem to na barevne
inkoustovce Canon a HP). Na rozdil od ghostview ovsem acrobat pomrsi
bitmapove fonty.

> Domnieval som sa, ze bude vhodnejsie posielat svoje produkty po sieti v
> pdf miesato doterajsieho postscriptu, ale obavam sa, ze prijemca nebude
> studovat sporne miesta pri velkom zvacseni a bude sa pokusat tlacit na
> obycajnej a nie postscriptovej tlaciarni.
>
> Preco \vrule dopada tak zle? Su tam este aj dalsie zadrhele?
> Su vdistilleri problemy a s inymi ako texovskymi subormi?

Acrobat dela jiste zaokrouhlovaci upravy kvuli vetsi rychlosti zobrazeni,
napr. prilis mala pismenka nahradi sedivymi obdelnicky.

V minulosti jsem z LaTeXovych zdrojaku nadelal radu PDF (nejen
Zpravodaje). Ve vsech pripadech byl puvodni PS priblizne ctyrikrat vetsi
nez vysledny PDF. V extremnim pripade mel PS (obsahujici pres 80
cernobilych obrazku) 90 MB, ale PDF mel jen 12 MB.

> Srdecne zdravi
>
> Anton Surda

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz