Sitova instalace TeXu pod windows

Stanislav Vrták vrtak at financ.umb.sk
Fri May 7 14:11:43 CEST 1999

dobry den

pred par dnami som si nainstaloval miktex. nie sice na siet, ale iba
lokalne, ale napriek tomu vam v niecom mozem poradit.

>    a) Jak je to s cestinou u MikTeXu? Kdysi tu na podobne tema tusim
>    probehla diskuse, ale nevim jestli se presentovane nazory tykaji i
>    posledni verze.

ja mam verziu 1.20, ku ktorej som pre podporu slovenciny (resp. cestiny)
nainstaloval baliky csfonts, csplain a cslatex od pana olsaka.

>    b) lze udelat skutecne sitovou instalaci MikTeXu? Blize jsem to
>    nezkoumal, ale MiKTeX ma nejake dynamicke knihovny, ktere si
>    instaluje lokalne (brr).

to neviem, ale autor v jednom z textov tvrdi, ze to ide. samotna
instalacia sa nainstaluje do adresara texmf a lokalne subory a pridavky
do adresara localtexmf.

> Posledni vec je spis koncepcni. Do dnesni doby se cestina kodovala v
> kamenickych. Opet je to jiz velmi neperspektivni koncept. Dival jsem
> se, ze wined podporuje OEM -> ANSI konverze. Lze jej presvedcit, aby
> tak cinil z kamenickych do 1250? Nebo je lepsi zavest novy ustavni
> standard kodovani cestiny (1250 pro win a il2 pro unixy %)) Vzhledem k
> tomu, ze zde jeste prezivaji nekteri uzivatele dosu v tom citim zdroj
> problemu %(.

ja pouzivam winedt a subory v kodovani iso 8859-2 (pretoze toto
kodovanie pouzivaju spominane cs* baliky). podrobne som to neskumal, ale
z pouzivanych znakov sa kodovanie windows a spominane lisia iba kodmi
pre velke a male pismena "l, s, t, z" s makcenmi. to sa da vo winedt
vyriesit vstupno-vystupnymi konverziami.

problemy s "prechodom" som ale zatial uspokojivo nevyriesil. doteraz som
ja a vsetci z okolia pouzivali emtex so kodovanim vstupnych suborov
kodom kamenickych. teraz by som teda chcel tiedo subory previest do kodu
iso 8859-2. no a tu je problem. nasiel som sice na internete konverzne
programy rozneho druhu, ale ani jeden z nich nebol schopny korektne
previest subory z kodu kamenickych do il2. ak niekto taky poznate, tak
mi, prosim, dajte vediet. diky.

stano vrtak