Sitova instalace TeXu pod windows

arnost arnost at uivt.cas.cz
Fri May 7 11:28:12 CEST 1999

Dobry den,

Rozhodl jsem se (pod tlakem ustavni verejnosti) vytvorit novou sitovou
instalaci TeXu. (zatim jsem zde udrzoval emTeX (potazmo CSTeX), ale s
masovym prechodem uzivatelu k W32 a Linuxu neni tento jiz zcela
vyhovujici). S linuxovou distribuci nejsou v podstate problemy, kamenem
urazu se mi zda distribuce pro W95 a WinNT. Proto bych si rad ujasnil
nekolik otazek:

1. Ktery TeX? Kandidaty jsou pro me MikTeX a Web2c. Na MikTeXu se mi
   libi celkova propracovanost a snadna sprava instalace, k Web2c mam
   zase blizko kvuli ustavnim Unixum (kde ji spravuju).

   a) Jak je to s cestinou u MikTeXu? Kdysi tu na podobne tema tusim
   probehla diskuse, ale nevim jestli se presentovane nazory tykaji i
   posledni verze.

   b) lze udelat skutecne sitovou instalaci MikTeXu? Blize jsem to
   nezkoumal, ale MiKTeX ma nejake dynamicke knihovny, ktere si
   instaluje lokalne (brr).

2. Ktery prohlizec? Yap z distribuce MikTeXu mi prijde prijatelny,
   nesvary ostatnich tu byly probirany. Existuji nejake vlastnosti
   Yapu, ktere bych mel znat?

3. Ktery editor? Abych se priznal nejvice se mi libi wined a jednam s
   autorem o multilicenci pro ustav. Ma nekdo nejaky jiny typ?

Posledni vec je spis koncepcni. Do dnesni doby se cestina kodovala v
kamenickych. Opet je to jiz velmi neperspektivni koncept. Dival jsem
se, ze wined podporuje OEM -> ANSI konverze. Lze jej presvedcit, aby
tak cinil z kamenickych do 1250? Nebo je lepsi zavest novy ustavni
standard kodovani cestiny (1250 pro win a il2 pro unixy %)) Vzhledem k
tomu, ze zde jeste prezivaji nekteri uzivatele dosu v tom citim zdroj
problemu %(.

diky
arnost