nekoli zacatecnickych dotazu

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Tue Mar 30 11:09:01 CEST 1999

Vlastimil Plechacek wrote:

> Diky za radu - uz jsem si stahnul a vytisknul Ne prilis ...  -  dost veci to
> vysvetluje.
> Buhuzel jsem stale nezjistil , jak prikaz pro ENTER , ktery by nezacal novy
> odstavec - nebo me napadlo jestli je mozne lokalne pranastavit zpusob
> formatovani a pak se zase vratit k puvodnimu .
>
> Diky Vlastis

Lokalne zmenit zpusob formatovani samozrejme lze,
v LaTeXu k tomu slouzi ruzna prostredi (od strany
23 v "Ne prilis . . .).
   Nerozumim ale tomu, co myslite prikazem ENTER,
ktery by nezacinal novy odstavec. Co jineho ma delat?
Kazdy vynuceny zlom radku znamena z hlediska
algoritmu TeXu zacatek noveho odstavce. Rika v podstate,
ze se ma ukoncit a nalamat predchozi odstavec a zacit
novy radek. Jak novy radek zacne, zda se vynecha vetsi
meziradkova mezera ci zda se odsadi zacatek radku,
to mate v TeXu plne pod kontrolou. Ridi se to parametry
\parskip, \parindent (viz strana 56).

                                                  Lubos Kloc

<mailto://kloc@ipm.cz>