Libovolna velikost fontu v LaTeXu

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Mar 15 13:15:20 CET 1999

On Mon, 15 Mar 1999, Martin Hanzalek wrote:

> Dobry den.
>
> Pouzivam CS-LaTeX z distribuce RedHat Linuxu 5.1 CZ.
>
> Zajimalo by me, jak se da v LaTeXu nastavit libovolna velikost pisma.
> U PS fontu (Helvetica, Palatino, Times...) se mi to lehce podarilo
> pomoci \fontsize{}{}\selectfont a font dane velikosti se vygeneroval.
> Pokud se o totez pokusim v pripade standardnich fontu (csr, csss...),
> TeX pri prekladu hlasi, ze dane velikosti fontu nebyly nalezeny, a ve
> vysledku se tedy jine velikosti neobjevi.
>
> Co s tim? Pokud neco vite, poradte mi prosim.

Je to popsano anglicky v dokumentaci, ktera je v LaTeXu standardne
pribalena a v knize The LaTeX Companion. Cesky je to ve Zpravodaji 4/1996
(muj clanek LaTeXova kucharka/2), toto cislo je jiz dostupne na serveru
sdruzeni (nebo primo na http://hroch486.icpf.cas.cz/bulletin/) v PDF.
Strucne receno: fd-soubor informuje, ze font je dostupny pouze v urcitych
velikostech. Musite si udelat novy fd-soubor nejlepe tak, ze zmenite jmeno
rodiny (abyste nenaboural standardni LaTeX) a zmenite funkci pro definici
velikosti pisma. Myslim si, ze clanek ve Zpravodaji je dostatecne
podrobny.

> Martas :-)

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz