Pravidla typografie

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Mar 8 11:28:19 CET 1999

On Sat, 6 Mar 1999, Petr Mach wrote:

> Take se muzete podivat po knize `Pocitacova typografie a design
> dokumentu', napsal to Stanislav Horny a vydala to Grada.
>
> Petr Mach

Ja bych radeji doporucil nejakou ucebnici z predpocitacove ery, napr.
Rucni sazba, Graficka uprava tiskovin, apod. Knihy zamerene na pocitacovou
typografii maji casto nevyhodu v tom, ze vysvetluji, jak se klika mysi,
ale malo se venuji grafickemu navrhu, praci s pismem, atd. V jednom
serialu (uz nevim v kterem casopise) jsem se setkal s tim, ze
"pseudotypograf" umistil obrazky tak, ze vytvoril nesmyslne uzke sloupce,
do nichz se text nemohl vejit. To pak vydaval za "oduvodnenou vyjimku",
kdy lze na typograficka pravidla zapomenout a ponechat mezislovni mezery
delsi nez slova. Kdykoliv se v nazvu knihy objevi soucasne pocitac a
typografie, byl bych velmi obezrely a radeji bych se predem podival, zda
se nejedna o ucebnici pocitacoveho besu.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://members.xoom.com/z_wagner/