eplain a chyba v twocolumns? nebo snad i v TeXu? (zas takové štěstí nemám :-)

Pavel Janik ml. Pavel.Janik at inet.cz
Sun Jun 27 21:16:56 CEST 1999

Přeji příjemný večer,

pracuji na jednom dokumentu, který musí mít index. Používám poslední teTeX s
csplainem a csindex (nebo makeindex, to je jedno).

Téměř na konci dokumentu mám:

\readindexfile{i}

A opravdu to funguje tak jak má. Index se krásně vysadí ve dvou sloupečcích a
vše je v pořádku. Ovšem problém nastane, jakmile se velikost indexu zvětší až
na celou stránku (tzv. že levý sloupeček zabírá celou stranu a pravý ještě
ne.). Tady dojde k něčemu, co dost dobře nechápu - veškerý text, který je před
makrem \readindexfile je zapomenut, ale index se vysadí dobře. Pokud v souboru
dokument.ind přidám za poslední záznam v indexu v levém sloupečku cokoliv,
opět je to v pořádku a vše je krásně vysázeno. Pokud tento záznam zakomentuji,
opět to kompletní text před indexem zapomene. Pokud si to chcete vyzkoušet,
přikládám soubor (snad jej listserver pustí)... Zkuste např. zdvojit řádek

  \item palec, 1

v doc.ind.

Test je jednoduchý - po rozbalení pouze zadejte

 SnowWhite:/tmp/test$ make 2>&1|grep doc.dvi
 Output written on doc.dvi (1 page, 4204 bytes).
 Output written on doc.dvi (1 page, 712 bytes).
 Output written on doc.dvi (1 page, 712 bytes).
 SnowWhite:/tmp/test$

No není to záhada? Strávil jsem nad tímto problémem asi půl hodiny a tak budu
velmi rád, když mi jej někdo objasní ;-) Předpokládám, že je to v eplainu a
tak přikládám rovnou i verzi. Budu rád když mi někdo potvrdí, že jemu to
funguje bez problémů.

SnowWhite:/tmp/test$ head `kpsewhich eplain.tex`
%% @texfile{
%%   author = "Karl Berry",
%%   version = "2.7",
%%   date = "Sat Jan 24 18:53:37 EST 1998",
%%   filename = "eplain.tex",
%%   email = "karl at cs.umb.edu",
%%   address = "135 Center Hill Rd. // Plymouth, MA 02360"
%%   checksum = "2338    5773   78823",
%%   codetable = "ISO/ASCII",
%%   supported = "yes",
SnowWhite:/tmp/test$