Barevny osvit

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Tue Jun 8 12:40:36 CEST 1999

Vazeni kolegove,

nemam sice dotaz, ale mam svuj pribeh, ktery by nekoho mohl zajimat.

Potreboval jsem nasvitit na filmy obalku knihy, na niz jsou barevne
fotografie. Ty jsem mel naskenovane jako JPEG v dostatecnem rozliseni.
Vlozil jsem je do PS a odnesl do jednoho studia, kde mi predem sdelili, ze
separace jim udela osvitka sama. Bohuzel se ukazalo, ze pri prenosu JPEG
do PS se vytvori colorimage v barevnem prostoru RGB, s cimz si osvitka
nevi rady.

Zkusil jsem tedy balik Aurora, ktery dela separace na urovni postscriptu a
dodal jsem prislusne 4 soubory. Bohuzel, fotky byly pro Auroru zrejme
slozite a neproslo to (na jednodussich PS souborech mi to chodilo).

Nakonec jsem vzal puvodni PS soubor, distillerem jsem ho prevedl na PDF a
v jinem studiu mi to z nej nasvitili zcela bez problemu.

Jeste na zaver jedno srovnani: puvodni PS mel 20 MB. Aurora je makro,
ktere z PS souboru jen vybere vhodne informace a ostatni zapomene. Je tedy
nutno do osvitky poslat 4 temer stejne soubory, takze celkova velikost je
80 MB. Vzhledem ke kompresi ma vytvoreny PDF 366 KB, takze se da odnest na
male diskete!

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/