Podivne chovani METAPOSTu

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Mon Jul 19 12:08:16 CEST 1999

Jaromir Kuben wrote:

> Dobry den.
> Jakou pouzivate binarku? Ja mam pod OS/2 mp.exe, ktery vyuziva emx/rsx
> a jejimz autorem je Piet van Oostrum. Bezne pouzivam metapost s cs fonty
> a nikdy jsem podobne problemy nemel, at uz byl metapost nastaven tak,
> ze z nej volany tex pouzival format csplain nebo latex2e s cs fonty.
> Na zacatku souboru mivam defaultfont:="csr10";, ale to by s tim nemelo
> souviset, jde o pouziti fontu v label bez btex...etex.
>
> Zdravi
>        Jaromir Kuben

Binarku jsem si stahl pred par tydny ze CTANu, hlasi se takto:

This is MetaPost, C Version 0.62 (preloaded mem=plain 95.1.7)  2 APR
1995 12:29

a samozrejme vyuziva emx.
Podle prilozeneho povidani je autorem portu Peter Miller,
pro CTAN to zabalil Uwe Baumert.

Protoze se delsi dobu nikdo neozval, (uz jsem mel strach, ze jsem
jediny kdo chce pouzivat MP pod OS/2  :-), jeste jsem trochu
experimentoval. Zde jsou vyslwedky:

- Chyba nijak nesouvisi s TeXem. Preklad nasledujiciho souboru
se rovnez zacykli:

beginfig(1);
x0=y0=0;
defaultfont := "csr10";
label("Nejaky napis",z0);
currentpicture:=currentpicture shifted (12cm,18cm);
endfig;
end

- Stejnou chybu jako cs fonty pusobi i ec fonty.
cm fonty a PS fonty se chovaji normalne.

Z toho soudim, ze chyba bude nekde pri cteni TFM.

Je zrejme, ze binarka je uz dost stara. Pokud ta Vase je novejsi,
kde ji lze najit?

                                      Dekuji,  Lubos Kloc