Podivne chovani METAPOSTu

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Wed Jul 14 12:35:12 CEST 1999

Omlouvam se predem, je to trosicku off-topic.

Nainstaloval jsem si na sve OS/2 METAPOST z
binarek na CTANu. Velmi se mi libi, ale narazil jsem
na podivnou vec: preklad se zacykli, kdyz ma pouzit
cs-font. Na vystupu dostanu neco takoveho:

%!PS
%%BoundingBox: -1 -1 195 145
%%Creator: MetaPost
%%CreationDate: 1999.07.14:1213
%%Pages: 1
%*Font: cmmi10 9.96265 9.96265 3e:80003000008
%*Font: csr10 9.96265 9.96265 30:8
%*Font: csr10 9.96265 9.96265 30:8
%*Font: csr10 9.96265 9.96265 30:8
%*Font: csr10 9.96265 9.96265 30:8
%*Font: csr10 9.96265 9.96265 30:8
%*Font: csr10 9.96265 9.96265 30:8
%*Font: csr10 9.96265 9.96265 30:8
--- a tenhle radek se opakuje, dokud to natvrdo nezabiju nebo
se nenaplni disk . . .  :-(

Vytvoreny .DVI soubor je v poradku, taky v .MPX souboru
se nezda byt zadna chyba.
Pokud prinutim METAPOST pouzit cm font misto cs a
napisu treba (priklad je obr.2 z examples.mp):

verbatimtex \font\tenrm=cmr10 \textfont0=\tenrm etex;

probehne vsechno v poradku. Chybu zpusobi i jine CS-fonty
(zkousel jsem csss a cscsc), ale treba virtualni ptmr8z nikoliv.
Pri prologues:=1 se chyba neobjevuje.

Setkal se nekdo s necim podobnym?
Mate predstavu, proc maji cs-fonty na METAPOST
tak zhoubny vliv?

Diky za tipy.

                             Lubos Kloc