PS subor A4 -> 2 A5

David Kuzela kuzela at mbox.vol.cz
Sun Feb 28 19:45:27 CET 1999

> Mam text vo Worde (win95) pisany na papier A4, vytlacim
> postscriptovym ovladacom do PS suboru a chcem urobit
> z jednej A4 dve A5 tak, aby sa to dalo po obojstrannom vytlaceni
> pekne poskladat do brozurky a v strede scvaknut
> (t.j. ak je N stran, na prvom liste su vytlacene strana 1 a N,
> z druhej strany 2 a N-1 atd - pri N = nasobok 4).

Nevim jak ve Windows, ale Linux obsahuje standardne balik psutils,
kde lze mimo jine nalezt utility psbook a psnup. Mam-li napr. soubor
manual.ps, staci pouzit:

cat manual.ps|psbook|psnup -2 -pa4 >book.ps

[pisu po pameti, doufam, ze je to dobre] Pricemz psbook prehazi poradi
stran, tak aby se vytiskli "brozurove" a psnup [-2] vezme dve strany
a prizpusobi je tak, aby se vesli na jednu A4 stranku [-pa4], pricemz
imho na jejich puvodni velikosti vubec nezalezi (ale zkousel jsem jen
dokumenty formatovane na A4 a A5.

David Kuzela

 email: kuzela at mbox.vol.cz
 icq:   24470559   [dawyd]