off-topic: nastroj na manipulaciu s ps

Alexandr Malusek malusek at hroch.ujf.cas.cz
Tue Feb 16 15:57:02 CET 1999

kloc at ipm.cz (Lubos Kloc) writes:

> Editaci .eps souboru lze provadet (krome prime editace v textovem
> editoru, to ale musite umet) taky nasledovne:
> - pomoci GhostScriptu prevest na format .ai

Dotaz byl prednesen i v linuxove skupine. Tam jsem navrhl pouzit
program xfig (je soucasti beznych distribuci Linuxu). Ten umoznuje
nacist obrazek ve formatu EPS tak, ze uzivatel vidi bitmapu vytvorenou
GhostScriptem, ale pri exportu upraveneho obrazku do EPS se pouzije
puvodni EPS kod.

Standardni obdelnik (Rectangular BOX) nelze v (mem) xfig-u otacet o
libovolny uhel, proto je potreba pouzit POLYGON ve tvaru obdelniku a
ten potom vyplnit a otocit.

Samozrejme jsou to veci, ktere kazdy spravny xfig-ista zna, ale kdyz
uz zde padaji jmena jako Corel Draw a Adobe-Ilustrator, tak jsem je
radsi pripomel :-).

--
A. Malusek  (malusek at ujf.cas.cz)
UJF AV CR