off-topic: nastroj na manipulaciu s ps

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Tue Feb 16 08:17:46 CET 1999

On Mon, 15 Feb 1999, Pavel Chalmoviansky wrote:

 > Zdravim vsetkych,
 >
 > potreboval by som zohnat nejaky nastroj(najlepsie free pod Linux
alebo Win95)
 > alebo navod na zmazanie obdlznika (roznobezneho s okrajmi strany) v
ps
 > dokumente. GIMP to sice vie, ale obrazok rasterizuje. Ja ho
potrebujem cely
 > naspat vo vektorovej forme.

Editaci .eps souboru lze provadet (krome prime editace v textovem
editoru, to ale musite umet) taky nasledovne:
- pomoci GhostScriptu prevest na format .ai
- nacist do vhodneho editoru vektorovych obrazku
  (krome samozrejme Adobe-Ilustratoru lze pouzit i Corel
   nebo freewarovy PageDraw, asi jsou i dalsi moznosti).
- upravit podle potreby
- vyexportovat zpet do .eps
Tohle vsechno probiha vektorove a neztracite kvalitu. PageDraw
ale existuje jen pro Win 3.x (nebo existoval) a chcete-li v nem
pracovat s textem, musite mit nainstalovan ATM. Jinak je
ale vyborny.

                                      Lubos Kloc