Balik pro aritmeiku

Karel Horak l.209 205 HORAKK at MATH.CAS.CZ
Mon Dec 27 13:39:24 CET 1999

> Nedavno sa tu diskutoval problem malo presnych BoundingBoxov v
> postscripte. Spomenula sa existencia ich presnejsej verzie, s ktorou som
> sa uz tiez stretol. Vacsinu obrazkov, ktore zaradujem do textu skenujem.
>
> Nevie nikto o ovladaci HP skenera pod Windows 95, ktory by produkoval
> BoundingBoxy (v skutocnosti sa volaju trochu inac) s presnostou aspon na
> desatiny bodu?

Pred casem jsem se tu dozvedel o novem produktu polskych pratel BOP,
a to o PS programku, ktery pomoci pouheho Ghostscriptu jako
interpretu umi z tifu vyrobit jak eps (s pripadnou separaci,je-li tif
ulozen ve cmyku), tak eps ve forme pouheho headeru,
tj.nekolikaradkovy eps, ktery konci pokynem k vyrastrovani
prislusneho tifu (je k tomu dodan batch tiff2ps.bat), zaroven je
defaultne nastaven tzv. presny BB (tusim na setiny). Predchozi
procedura ma velikou prednost pro uzivatele TeXu a dvipsu, protoze
odpada zdlouhave nacitani velkych souboru eps, nasledne rastrovani
(alespon v GS) trva naprosto stejne. Na osvitku doporucuji pouzit
napsany eps, protoze zalezi na nast aveni cest RIPu a hlavne ochote
obsluhy, zda RIP cestu k tifu najde stejne snadno jako GS. Jeste
dodam, ze vyprodukovany eps (nikoli jen header) pouziva nejakou
komprimaci, takze je mnohem kratsi nez eps vyprodukovany Photoshopem
(i tam lze dostat kratsi soubor s komprimaci, ale vetsinou na nem GS
spadne).

Zdravi
Karel H orak