struktura dokumentu

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Wed Aug 25 11:18:03 CEST 1999

> Srdecne zdravim,
>
> pisi v LaTeXu dokument, ktery ma v zasade dvouurovnovou strukturu: chapter
> a section. Nejedna se vsak o strukturu hierarchickou. Oboji ma byt
> cislovano, avsak oboji konsekutivne. Tzn., pokud mam v prvni kapitole
> napr. 5 sekci, aby prvni sekce ve druhe kapitole mela cislo 6 a ne 2.1.
>
> Podle LaTeX Companion str. 21-22 jsem se pokousel toto zaridit umistenim
>
> \newcounter{chapter}
> \newcounter{section} %%% zde misto \newcounter{section}[chapter]
>
> LaTeX ovsem nadava: Command \c at chapter already defined.

> [...]

Vy potrebujete vlastne dve veci:
1. Zmenit podobu cislovani section. To je jednoduche a udela se takto:
   \renewcommand{\thesection}{\arabic{section}}
2. Musite zabranit, aby prikaz \chapter nevynuloval citac section, protoze
   jsou zretezeny. To je horsi.
   a) P. Wagner se v nejakem clanku ve Zpravodaji zminoval o existenci
      makra, ktere tuto zavislost zrusi. Je uvedeno nekde v TUGBoatu.
   b) Nebo muzete pro sve potreby zmenit v report.cls resp. pouzivate-li
      stary latex, v report.sty \newcounter{section}[chapter] na
      \newcounter{section} - doporucoval bych rozhodne styl pak prejmenovat.
   c) Existuje makro, ktere umoznuje zavislost citacu sice ne zrusit, ale
      zmenit. Je to \@addtoreset. Je soucasti latexu a je pro takovy
      ucel pouzito v definici \numberwithin v baliku amsmath. Pak by se
      dala udelat zavislost na nejaky pomocny citac, ktery se nemeni.
      Bohuzel to ale nejak momentalne nefunguje (i kdyz v minulosti jsem neco
      podobneho delal). :-(

Zdravi
        Jaromir Kuben