Umisteni obrazku na stranku

Ing. Pavel Jurzykowski PJurzykowski at iol.cz
Fri Aug 20 23:02:26 CEST 1999

Od: Mikulas Gangur <Mikulas.Gangur at fek.zcu.cz>
Komu: csTeX at cs.felk.cvut.cz <csTeX at cs.felk.cvut.cz>
Datum: 18. srpna 1999 16:58
Předmět: Umisteni obrazku na stranku

>Dobry den,
> muzete mi, prosim nekdo poradit, jak zaridit, aby se eps obrazek
>vlozeny do latex dokumentu v prostredi figure prikazem epsffile
>umistil na strane v textu tam, kde je umisten ve zdrojovem dokumentu.

Fylozofie LaTexu a jeho plovoucich prostredi je takova, ze se nestarate, kde
budou obrazky vysazeny. Prave proto, ze to je plovouci prostredi tak si je
LaTex vysazi sam tam, kde vyjdou.
Existuji parametry, ktere je mozne pridat a tak do jiste miry ovlivnit
umisteni plovouciho prostredi.

h - here (pokusi se vysazet tam, ze je uveden ve zdrojovem textu)
b - bottom (pokusi se vysazet na spodek stranky)
t - top (na vrch stranky)
  - myslim, ze existuje jeste neco, co umisti plovouci prostredi na
samostatnou stranku

\begin{figure}[h]

Pokud nutne potrebujete umistit obrazky do mista zdrojoveho textu, tak by se
zrejme nemelo pouzit plovouci prostredi (ale to jsem nikdy nedelal - souvisi
to spise se sazenim novin, kdy potrebujeme obrazek presne vedle textu a
navic obteceny). Jinak celkem solidne funguji vyse uvedene prepinace. U
obrazku je vzdy potreba dodrzovat zasadu cislovani  a delat odkazy pres
cisla obrazku. (Nikoli: "Na nasledujicim obrazku vidime, ze ..."). Pak
nevadi, ze obrazky plavou.

>Cpe se mi az na konec (a dokonce na dalsi stranku ac vse ukazuje o
>stranu mene) a text, ktery je vysazen az za nim se cely umisti pred
>tento obrazek.
                         Mikulas Gangur

Ing. Pavel Jurzykowski (nick: Jusoft)
http://web.iol.cz/jusoft