Vlozeni gif do dokumentu

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Fri Aug 13 10:40:21 CEST 1999

> Dobry den,
>
>  muzete mi, prosim, nekdo poradit zpusob, kterym "vlozim" obrazek ve
> formatu gif do dokumentu ?
> Umim z nej udelat ps ale to je tak vsechno.
>
>                           Dekuji za pomoc
>
>                                  Mikulas Gangur

Prevedte ho na soubor treba obr.ps. Pak je nutne pouzit nejaky balik,
ktery to umi nacist. Vysledny dvi soubor je nutne prevest na Postscript
(asi pomoci dvips) a vysledek prohlizet a tisknout (nemate-li PS tiskarnu)
nejlepe pomoci gsview (nadstavba gostscriptu).

Jako ten balik lze pouzit univerzalne:
  epsf - v plainu \input epsf,
         v latexu \usepackage{epsf}
  a pak \epsffile{obr.ps}. Ma to radu parametru, ktere jsou popsany
  v dokumentaci k dvips, tj. dvips.dvi (zmena velikosti, otaceni a pod.).

Pro latex2e (je vhodnejsi):
  graphics nebo graphicx
Tedy \usepackage[dvips]{graphics} resp. \usepackage[dvips]{graphicx}.
Pokud byste nepouzil cestu pres dvips, je nutne pouzit jinou volbu
(napr. pdftex, ale to byste napred musel prevest obrazek do formatu PDF).
Pak \includegraphics{obr.ps). Opet ma radu voleb, syntaxe pro graphics a
graphicx je mirne odlisna a je popsana v grfguide.dvi.

Zdravi
      Jaromir Kuben