Uvaha o TeXovem logu

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Wed Apr 21 08:11:21 CEST 1999

On Tue, 20 Apr 1999, Petr Sojka wrote:

> On Tue, Apr 20, 1999 at 05:06:16PM +0200, Ivo Jancik wrote:
> Dobry den vsem TeXistum.

> Souhlas. Dva aspekty:
> -- mytus CM jako jedine TeXovske rodiny pisem (cs fonty
>    chapany automaticky jako pisma Computer Modern a od toho
>    se odvijejici konsekvence).

Dovolte mi, abych to upresnil. CSfonty jsou skutecne odvozeny z Computer
Modern. Protoze pridani akcentovanych znaku a nekterych dalsich zcela
neovlivni vzhled loga TeX, neni v tomto kontextu vubec chybou CSfonty
automaticky chapat jako pismo Comuter Modern. Do tiraze vetsinou pisu
,,sazba v Computer Modern ve variante CSfont``.

Nevim, jake se od toho odvijeji konsekvence. Predpokladam, ze kazdy vi,
ze Times nebo Palatino neni Computer Modern. To nema nic spolecneho
s CSfonty.

Spis se domnivam, ze se jeste nikdo ,,nenastval`` a varianty definic \TeX
nedoladil pro dalsi bezne rodiny pisem. Nebo si to udelal jen pro sebe.
Prave toto ,,nastvani`` je pri vyvoji volne sireneho softwaru potreba.

Petr Olsak