Uvaha o TeXovem logu

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Wed Apr 21 07:52:10 CEST 1999

On Tue, 20 Apr 1999, Ivo Jancik wrote:

> Dobry den vsem TeXistum.
>
> Dovolte skromnou uvahu o TeXovem logu. Text vyjadruje
> Vzhledem k vyse uvedenemu povazuji za nejvhodnejsi reseni
> individualni pristup k logu pro kazdy pouzity rez. Zvykl
> jsem si na to, ze pismeno E je pusobive zaveseno na patkach
> okolnich znaku, proto ted upravuji ,sve TeXy` v jinych pismech
> tak, aby to vypadalo podobne.

Souhlasim s Vami. Poslete mi prosim sve TeXy pro zarazeni do
souboru cavanta.tex, cbookman.tex, chelvet.tex, cncent.tex,
cpalatin.tex a ctimes.tex. Zaradim je do techto souboru do CSTeXu.
Predpokladam, ze do techto souboru bude stacit vlozit definici
\def\TeX, ktera by mela vhodne vypadat i ve variantach daneho pisma.
Asi bych se branil predefinovavat kvuli tomu prepinace \rm, \bf atd.,
ktere by sice navic kazdy mohl obsahovat svou vlastni \def\TeX, ale
z duvodu urcite standardizace plainovych maker (kazdy plainista
predpoklada, ze \bf je definovano jako \fam\bffam\tenbf a podle toho
navazuje svoje makra) bych se takovemu reseni radeji vyhnul.

> Co vsak s pismy bezpatkovymi?
> A kaligrafickymi? Etc. Nejsem typograf, ale myslim, ze

Domnivam se, ze pro takova pisma by logo TeX nemelo mit variantu.
V kontextu s takovym pismem bych asi pro sazbu loga lokalne prepnul do
Computer Modern.

> Za typografii lepsi, Ivo Jancik.

Petr Olsak