MP obrazky a chybejici PS fonty

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Wed Apr 7 19:11:26 CEST 1999

Dobry den,
pri dokoncovani Zpravodaje 3-4/98 jsem narazil na nasledujici problem. Ve
Zpravodaji jsou metapostove obrazky, ktere jsem od autoru dostal hotove.
Nektere z nich maji popisy a pouzivaji CM fonty. Zpravodaj se sazi s
pouzitim CS fontu. Tak se stalo, ze opbrazek v MP vyzadoval CMR7, ale
tento font se jinde ve Zpravodaji nepouzival a dvips 5.58 jej do PS
souboru nevlozil. Nakonec jsem to vyresil tak, ze jsem programem t1ascii
prevedl cmr7.pfb na cmr7.pfa a na zacatek dokumentu jsem napsal
\special{header=cmr7.pfa}. Totez jsem provedl s dalsimi fonty. Vim, ze by
se dal GS nakonfigurovat tak, aby spravne nacetl cm*.pfb, i kdyz v PS
souboru nejsou, ale to nevyresi problem, kdyz PS soubor odnasim na osvitku
nebo tisknu rovnou na PS tiskarne. Dokazal bych si napsat nekolikaradkovy
programek, ktery by chybejici fonty doplnil, ale radeji bych mel reseni
bez takovych pomocnych udelatek. Ma s tim nekdo zkusenosti?

BTW: Kdybych kvuli korekture nedelal PDF a Distiller mi nenahlasil
chybejici fonty, asi bych si toho nevsiml.

Predem dekuji

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/