Znovu tisk na HP 4000N PS v 1200 dpi

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Tue Sep 15 12:51:00 CEST 1998

On Fri, 11 Sep 1998, Michal Poupa wrote:

> Dobry den,
> jiz jednou jsem se ptal na tisk na tiskarne HP LaserJet 4000N PS, ale
> nedostal
> jsem zadnou odpoved proto to zkousim jeste jednou.
>
> Dostal jsem k dispozici novou tiskarnu HP LaserJet  4000N Series PS,
> ktera
> dokaze tisknout 1200dpi v PostSriptu a ja potrebuji nastavit
> konfiguraci TeXu, Metafontu a DVIPS pro toto rozliseni a stale se mne to
> nedari. Pouzivam standartni emTeX +
> program MNU od pana Olsaka. Vim ze se kofigurace provadi v techto
> souborech
> [...]

Obavam se, ze s tim budete mit ponekud vice prace.

Nejprve je treba zvolit spravnou hodnotu mode pro metafont. Bohuzel,
v souboru dodavanem v emTeXu: mfinput\etc\local.mf jsem nenasel zadny
mode, ktery by mel aspon 1200dpi. Ani v beznych jinych instalacich TeXu
neni presne Vas typ tiskarny, takze bych doporucoval pro zacatek vlozit do
mfinput\etc\local.mf radky inspirovane z UNIXoveho modes.mf:

mode_def ultre =                    %\[ Ultre*setter (1200dpi)
  mode_param (pixels_per_inch, 1200);
  mode_param (blacker, 0);
  mode_param (fillin, 0);
  mode_param (o_correction, 1);
  mode_common_setup_;
enddef;

Dale je treba znovu pregenerovat bazi metafontu. To udelate nejsnadneji
tak, ze vymazete soubory mfbases\plain.bas resp. bmfbases\plain.bas a
znovu pustite davku initex, ktera zjisti, ze *.bas neni pritomna a umozni
nove generovat.

Dale je nutne vytvorit konfiguracni soubor pro dvips napriklad s nazvem
ljn.cfg v adresari data\dvips. Zde se muzete inspirovat udaji ze souboru
ljh.cfg, ale musite zmenit rozliseni, nazev base metafontu a cestu k
prechodnym bitmapam (pk). Obsah souboru by mohl vypadat treb takto:

m 8000000
D 1200
M ultre
P $(DVIDRVFONTS)\pixel.ljn\%ddpi\%f.%p
L $(DVIDRVFONTS)\;ljn_cbas;ljn_more

Konecne se dostavame k Vami zminovanemu souboru tiskarny.bat. Zde bych
doplnil v uvodnich setech "set PRN4=PSLase1200" a dale bych doplnil radky:

:PSLase1200
   rem Laser with PostScript, 1200dpi
   set PORT=LPT1
   set EXT=ps
   set VCOM=dviscr @ljh /pl:$DVIDRVFONTS:ljn_cbas @cs /o:4
   set PCOM=%DVIPSVER% -Pljn
   goto end

a dale uz nezbyva, nez to vyzkouset. To ja bohuzel nemohu, protoze
zminenou tiskarnu nemam (cehoz samozrejme nesmirne lituji).

Petr Olsak