Dva dotazy

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Mon Oct 19 17:33:13 CEST 1998

On Mon, 19 Oct 1998, Vit Zyka;phd student wrote:

> Date: Mon, 19 Oct 1998 16:35:31 +0200
> From: "Vit Zyka;phd student" <zyka at waltz.felk.cvut.cz>
> To: csTeX at cs.felk.cvut.cz
> Subject: Dva dotazy
>
> Dobry den,
>
> rad bych se zeptal na dva, znacne rozdilne, problemy.
>
> 1) Jeden kolega ma nakresleno asi 30 obrazku do sve knihy v TeXCADu
>    (vystup LaTeX picture environment) a (pochopitelne) se mu prestaly
>    libit. Chce je kreslit v Corelu, ci necem podobnem... Nevite o nejakem
>    konvertoru, ktery by alespon trochu usnadnil prekresleni?

Mattesuv dvidot umi exportovat DVI do PCX a to se da do vsech
rozumnych programu natahnout. Zbyde z toho ale jen bitmapa, ale
vhodnym nastavenim se da udelat v libovolnem rozliseni.

> 2) Protoze budu psat trochu slozitejsi m-fily pro Matlab a chci, aby byly
>    citelne i (minimalne) pro meho skolitele, rad bych je tvoril v duchu
>    ,literate programing`. Na CTANu jsem vsak primou podporu pro Matlab
>    (tedy nejlepe nejake mtangle a mweave) nenasel. Take jsem uvazoval o
>    psani v Mittelbachove doc stylu pro TeX (matlab ma komentarovy znak
>    take %), ale vadi mi, ze lze psat kod jen sekvencne, tak jak bude
>    vysledny kod. Mate nekdo nejaky tip?

Myslim si, ze fweb i spiderweb jsou konfigurovatelne a jde v nich
delat vsechno, dale jsou take systemy, ktere neprovadeji zadne
formatovani klicovych slov a daji se tudiz pouzit na cokoliv. Ja
jsem si kdysi napsal svuj, jmenuje se ZWEB a jen jsem se
neodhodlal k tomu, abych ho zverejnil. Take neformatuje klicova
slova a je urcen hlavne k tomu, abych do CWEBu mohl pribalit
ne-ceckovy kod (u nekterych programu jsem mival cast v
Assembleru), nyni pridavam DEF soubory a IPF pro
online-dokumentaci. Generuje libovolny pocet souboru v libovolnych
jazycich a dokumentaci, ktera vyzaduje LaTeX (staci 2.09).
Prelozil jsem ho uspesne v DOSu kompilatorem Borland C++ 3.1 a v
OS/2 kompilatorem IBM VisualAge C++ 3.0. Pokud by byl zajem, mohu
ho na svem disku vyhrabat a poskytnout.

> Za kazdy napad dekuje
> Vitek Zyka
> Ph.D. student, CVUT FEL

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/