Crop marks

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Thu Oct 15 15:34:56 CEST 1998

On Wed, 14 Oct 1998, Pavel Hanak wrote:

> [...]
> vyslednem PS souboru. Nasel jsem si sice volbu -k v dvips, ale to
> funguje trochu jinak, nez jak bych potreboval. Dvips totiz vlozi do PS
> souboru udaje o velikosti stranky pomoci napr.  ,,%%PaperSize: A4`` a
> pak jeste prida znacky ze souboru crop.pro.
>
> Ja bych ale potreboval, aby to fungovalo jinak. Mam vysazenou stranu,
> kde napr. \hsize=10cm, \vsize=10cm. Budou-li vsechny okraje 1cm, pak
> vysledna stranka bude mit rozmery 12x12cm. Tuto stranku vytisknu na
> tiskarne na papir A4, ale chci tam mit vytisteny znacky, ktere budou

Ja k tomuto ucelu pouzivam vlastni makra. Pouzivam LaTeX a upravim
si header nebo footer tak, aby se znacky nakreslily na spravne
misto. V plainu to jde urcite take (ale nevim jak, podivejte se do
TeXbooku nebo do TBN). Jina reseni maji problemy -- papir ci
pauzak, na ktery tisknu podklady, ma jinou velikost nez bude mit
prislusna kniha, proto reseni pomoci %%PaperSize nepovazuji za
vhodne -- to se hodi jen pro osvitky a take ne vzdy. Pri sazbe
knihy formatu A5 bych totiz plytval drahym filmem. Ten ma totiz
sirku obvykle 30 cm, takze je levnejsi, kdyz slozim 2 stranky A5
vedle sebe. Pak %%PaperSize bude vetsi nez A4, ale crop marks musi
byt podle A5, takze TeXove reseni je nejschudnejsi.

> [...]
>
> a pak tam jsou jeste dalsi PS povely pro crop marks.
>
> Zrejme se tedy ve WIN ovladaci pro nestandardni velikosti nespecifikuje
> PaperSize a crop marks si dokaze doplnit sam program dalsi sadou PS
> prikazu. Metoda, kterou vsak pouziva dvips, je ale zjevne zavisla na
> vyskytu PaperSize, protoze kdyz jsem zkusil doplnit nastaveni
> CustomPageSize, ktere jsem si zjistil z vystupu z Pagemakeru, tak to na
> me kricelo, ze neni definovano PaperSize a ze tedy pouzije default, tedy
> A4.
>
> Budu moc vdecny kazdemu, kdo me nasmeruje, pripadne naznaci, kam se

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/