Crop marks

Pavel Hanak hanak at brailcom.cz
Thu Oct 15 00:49:38 CEST 1998

Dobry den,

rad bych se zeptal, jak nejsnaze docilit vytvoreni crop marks ve
vyslednem PS souboru. Nasel jsem si sice volbu -k v dvips, ale to
funguje trochu jinak, nez jak bych potreboval. Dvips totiz vlozi do PS
souboru udaje o velikosti stranky pomoci napr.  ,,%%PaperSize: A4`` a
pak jeste prida znacky ze souboru crop.pro.

Ja bych ale potreboval, aby to fungovalo jinak. Mam vysazenou stranu,
kde napr. \hsize=10cm, \vsize=10cm. Budou-li vsechny okraje 1cm, pak
vysledna stranka bude mit rozmery 12x12cm. Tuto stranku vytisknu na
tiskarne na papir A4, ale chci tam mit vytisteny znacky, ktere budou
vyznacovat ten spravny rozmer 12x12cm.

Dival jsem se do PS souboru, ktery vygeneruje napr. PageMaker
z Windows. V tomto souboru se vubec nevyskytuje definice "PaperSize",
ale je tam napr.

	%%BeginFeature: *CustomPageSize True
	481 481 0 0 1 exch pop statusdict /setpageparams get exec
	%%EndFeature

a pak tam jsou jeste dalsi PS povely pro crop marks.

Zrejme se tedy ve WIN ovladaci pro nestandardni velikosti nespecifikuje
PaperSize a crop marks si dokaze doplnit sam program dalsi sadou PS
prikazu. Metoda, kterou vsak pouziva dvips, je ale zjevne zavisla na
vyskytu PaperSize, protoze kdyz jsem zkusil doplnit nastaveni
CustomPageSize, ktere jsem si zjistil z vystupu z Pagemakeru, tak to na
me kricelo, ze neni definovano PaperSize a ze tedy pouzije default, tedy
A4.

Budu moc vdecny kazdemu, kdo me nasmeruje, pripadne naznaci, kam se
obratit. Predem dekuji.

S pozdravem

--
Pavel Hanak