Dotaz: silna funkce Search & Replace

Robert Wolf wolf at limax.paru.cas.cz
Tue Nov 17 09:00:27 CET 1998

> Vim, ze na tohle tema existuje vice utilit:
> sed, gsar, awk, perl, emacs, Word, joe.

*** Jeste bych pridal vim a myslim, ze by to mohlo byt to prave. Sice to je
s ovladanim mozna na podobne urovni jako emacs (tim myslim spousta ruznych
klaves), ale protoze to ma spoustu klaves, tak to ma i spoustu funkci
(vcetne regexp)

> perl: Tento jazyk vubec neznam, musim jej aspon castecne
>    zvladnout. Je nutno umet programovat a program otestovat.

*** Skely jazyk !! Doporucuju :-)

> emacs: Moc o nem nevim. Rozsah funkci je slusny. Myslim si ale
>    (mozna predsudek), ze tento editor je prilis slozity na rychle
>    ovladnuti. Nevim, jestli zpracovava jen po jednotlivych
>    radkach.

*** No, podobne vim, ale naucil jsem se ho celkem brzo, myslim.

> Word 6.0: Slusne spektrum vyhledavacich funkci. Kamenem urazu je

*** Boze, jak o tomhle muze nekdo uvazovat ....

> Ja ale chci, aby muj program
> 1. pracoval kontinualne, bez rozdeleni vstupu na radky

*** vim regexp "\n" by melo fungovat

> 2. nevyzadoval zbehlost v programovani

*** akorat ovladani, ale jestli si nekdo bude chtit neco udelat vlastniho,
tak bude muset umet aspon trochu programovat

> 5. pracoval s konfiguracnim souborem, kde budou uchovany ruzne
>    konverzni tabulky (pristup pouzity uz predtim u meho
>    konvertoru kodovani)

*** .vimrc

> Nejzajimavejsi problem je spojeni bodu 3. a 4. Znamena to
> vytvorit snadno pochopitelny, ale silny zpusob zapisu.

*** To jsem tak nejak presne nepochopil, co tim mate na mysli? Zkuste se
uvest priklad ...

> Samozrejme, elementarni urovni programovani se uzivatel pri
> narocnejsich pozadavcich nevyhne.

Doufam, ze nejsem offtopic

Zdravi

				Wolf.