afm2tfm - xheight

Rychetský Pavel PharmDr rychetskyp at mpsv.cz
Thu Nov 19 16:44:05 CET 1998

Dobry den, narazil jsem na nasledujici chovani programu
afm2tfm:

v AFM souboru ma box u 2 znaku stejnou vysku, napr.
C 109 ; WX 778 ; N m ; B 16 0 775 _460_ ;
C 110 ; WX 500 ; N n ; B 16 0 485 _460_ ;

ale po
AFM2TFM JmenoFontu.afm -v JmenoVF

je ve vyslednem VPL souboru:
(CHARACTER C m
   (CHARWD R 778)
   (CHARHT R _460_)
   )
(CHARACTER C n
   (CHARWD R 500)
   (CHARHT R _450_)
   )

Podle vseho to neni bug, ale feature :-(, protoze snizeni
vysky se projevuje jen u nekterych znaku, (a, e, i, n, s aj.)
a nezmenena  vyska u jinych (c, g, m, p aj.)
a zavisi to jen a pouze na pojmenovani znaku v AFM souboru -
jako by nektere znaky byly predurceny nikdy nebyt akcentovane.

Prisel jsem na to pri patrani, proc mi uleta umisteni akcentu
nad \i (dotlessi) smerem nahoru.

Napada nekoho jine reseni nez rucne editovat VPL soubor a byt neustale ve
strehu,
kdy budu potrebovat umistit akcent treba nad g?

Pavel Rychetsky