poradi hledani

Stanislav Hledik hle10uf at axpsu.fpf.slu.cz
Wed May 27 11:40:44 CEST 1998

On Wed, 27 May 1998, Jiri Osoba wrote:

> Predpokladam (a jine mi moc nedava smysl) nasledujici poradi:
>
> VF -> PFB nebo implicitni fonty (t.j. map-file) -> PK.

To jsem predpokladal take, ale po experimentovani s dvips podnicenem
uvolnenim CS fontu v T1 formatu od P. Olsaka si tim nejsem az tak uplne
jisty. Vzdy jsem si myslel, ze ovladace hledaji jako prvni VF, ale tady se
zda poradi VF a mapfile prohozene.

    V manualu je naznaceno, ze dvips se nejprve koukne do mapfile, ale hned
nato je tam receno, ze v nem nemaji byt jmena virtualnich fontu, pouze raw
fontu, na ktere se pomoci VF odkazuje. To "nejprve" jsem chapal jako
"nejprve po cteni VF".

    Od doby odeslani dotazu jsem trosku experimentoval: do mapfile
(obsahujiciho pouze CM fonty) jsem k radku

cmr10  cmr10  <cmr10.pfb

doplnil

csr10  cmr10  <cmr10.pfb      (*)

a vytvoril .dvi s odkazem na csr10. V hledacich cestach _byl_ csr10.vf,
avsak ve vyslednem PS souboru chybely akcentovane znaky, tj. ze se pouzil
radek (*). Po odstraneni radku (*) bylo vse v poradku a akcentovane znaky
slozene z cmr10 pomoci csr10.vf se vytvorily. Da se to chapat jinak, nez ze
dvips se ze vseho nejdrive diva do mapfile a teprve kdyz tam font nenajde,
hleda prislusny VF?

    Nedelam nekde chybu?

S.H.

Stanislav Hledik <hle10uf at fpf.slu.cz>   ftp://node.fpf.slu.cz/hledik
Deptartment of Physics
Faculty of Philosophy and Science
Silesian University
Bezrucovo nam. 13                            Phone: +420 653 684 292
746 01  Opava, Czech Republic                  Fax: +420 653 216 948