Pisma `multiple master'

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Mon May 18 15:31:35 CEST 1998

On Mon, 18 May 1998, Ivo Jancik wrote:

> Dobry den,
>
> nedavno jsem se dozvedel, ze existuji krome beznych
> T1 pisem (single master) take tzv. `multiple master',
> ktere se tvori interpolaci z nekolika rezu pisma.
>
> Zajimalo by mne, jestli existuji jiz zpusoby, jak
> prinutit TeX, aby pracoval s takovym pismem, tedy
> vytvorit patricne interpolovane TFM a snad i PK
> (ps2pk, co mam doma, to neumi). A umi treba
> ghostscript pracovat s MM?
>
> Doufam, ze nechci prilis mnoho...

Cetl jsem clanek v TUGboatu:

Goosens & Rathz: Using Adobe Type 1 Multiple Master fonts with TeX.
TUGboat 16(3), September 1995.

Mate-li blizko dejme na sidlo CSTUGu (Botanicka 68a, Brno), zkuste se tam
poptat, zda nepujcuji TUGboaty.

Autori doporucuji pri instalaci z AMFM soboru pouzit jejich program mmafm,
ktery vytvori sadu klasickych AFM souboru. Na ty se pak nasadi afm2tfm.
Sada radku do psfonts.map se dopisuje rucne a obsahuje navic vlozeni kodu
pro zavedeni MMfontu zapisem <soubor.pro, coz vypada napriklad takto
(opisuji z jejich clanku):

zmnl8rc6 zmnl8ac6 "TeXBase1Encoding ReEncodeFont" <8r.enc \
  <MinionMM.pfb <zmnl8ac6.pro

MinionMM.pfb je priklad Multiple Master fontu. Obsah souboru zmnl8ac6.pro
je zde:

/zmnl8ac6 /MinionMM findfont
dup begin [ 360 460 6 NormalizeDesignVector ConvertDesignVector ] end
makeblendedfont definefont

Ta cisla 360 460 6 charakterisuji konkretni rez v prostoru moznych rezu,
zde: "Minion light weight, 8a encoded, condensed at 6pt size". Pro kazdy
jednotlivy rez je tento .pro jiny, ale zavadi stejny /MinionMM
PostScriptovy font.

O tom, na kterych RIPech tyto Multiple Master fonty funguji a na kterych
ne, neni ve zminenem clanku rec.

Petr Olsak