Rozlisenie tlaciarni

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Fri May 15 20:20:20 CEST 1998

> Dodal bych k tomu jednu drobnost. Seriozni vyrobci fotografickych
> materialu uvadeji tez rozlisovaci schopnost. Kdyz uvazite, ze film ma
> rozliseni priblizne 100 car na milimetr a policko na kinofilmu ma rozmery
> 24x35 mm, pak vypoctem zjistite, ze scanovani fotografie na vetsi
> rozliseni nez 300 dpi nema smysl. Mnohem dulezitejsi je dobry rastrovaci
> algoritmus.

A este jednu drobnost. Pre skenovanie fotografie pre tlaciaren 600 dpi staci
pouzit 150 dpi (tak su nastavene skenovacie programy od vyrobcu). Ak je ale
kombinovana a cierno-bielym popisom, je nevyhnutne pouzit aspon 300 dpi.
Maly experiment ukaze obrovsky rozdiel v kvalite reprodukcie pisma v oboch
pripadoch.

Zdravi

Anton Surda