.pfm/.pfb -> .afm ???

arnost arnost at uivt.cas.cz
Mon May 4 15:23:58 CEST 1998

>kde je potrebny software pro Linux, ktery mi z .pfm nebo dokonce .pfb
>vyrobi
>metriku .afm (vim, ze prijdu o kerning a ligatury, ale pro dana pisma mi
>to nevadi).

takze: metricka informace z afm je rozdelana do dvou casti. samotne bounding
boxy a posuny sazeciho bodu (nesmesovat s Bounding Boxy z eps,) jsou
obsazeny v pfb (bboxy implicitne, tj existuje operator, ktery je
spocita) -- v distribuci Ghostscriptu
na to existuje nejaka utilitka, pouzitelne jsou programy i na url:
ftp://ftp.cstug.cz/pub/tex/CTAN/fonts/utilities/t1tools/

ostatni informace z afm (kerningy, ligatury, kompozity)  jsou ulozeny
v pfm, odkud se daji s trochou stesti vydobyt pomoci programo pfm2afm
(tamtez) bohuzel tento program je lehce neuplny (vychazi ze stare
specifikace) a bylo by nacase vyrobit funkcnejsi model (specifikace
obou formatu jsou volne k dispozici)

takze cely postup je trikrokovy: vyrobit bboxy, vyrobit zbytek a
zmergovat.

arnost