CSPSFonts & fontname

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Thu Mar 19 09:40:49 CET 1998

On Thu, 19 Mar 1998, Jiri Osoba wrote:

> On 18 Mar 98 at 17:59, Spatka Petr wrote:
>
> (...)

> Pri te prilezitosti me napada: Nebylo by vhodne predelat cspsfonts
> (phvr8z & spol) tak, aby odpovidaly doporuceni FONTNAME
> (www.tug.org/fontname), t.j. zmenit odkazy z rphvr na phvr8a nebo
> (protoze fonty phvr8a se vetsinou v instalacich nevyskytuji) na
> phvr8r?
>
> Napr. odkazy na raw fonty (rphvr) se v pdfTeXu vubec nevskytuji, i v
> dvips zustavaji pouze pro zachovani zpetne kompatibility pro
> "obsolete" uzivatele.

> [...]

V dobe, kdy jsem virtualni fonty pro cestinu pouzivajici standardnich 35
PSovych fontu pripravoval, neexistovalo jeste zadne doporuceni
www.tug.org/fontname, ale kazda distribuce dvips obsahovala konfiguracni
soubor, ve kterem se na tyto PSove fonty odkazovalo prostrednictvim nazvu
rptmr, rphvr a dalsich.

Teprve mnohem pozdeji prisli tvurci konfiguraci s napadem, ze by bylo
skvele tyto konfiguracni nazvy pozmenit. Vzhledem k casovym relacim jsem
to v tu dobu povazoval jako nestandardni zasah do odkazu na standardni
PSove fonty v konfiguraci dvips. Take jsem nemel jistotu, kdy tito tvurci
prijdou zase s novym napadem. Proto jsem rozhodl tyto nazvy nemenit.
Kazda zmena na teto urovni muze byt pro mnoho jiz vytvorenych konfiguraci
a jiz vytvorenych vf fontu velmi bolestiva.

Jeste k tem nazvum: podle www.tug.org/fontname by se odkazy na
standardnich 35 PSovych fontu mely jmenovat ptmr8a. Pritom stale existuji
distribuce dvips (aktualne distribuovane), ve kterych tyto nazvy zahrnuty
nejsou. Misto nich tam je rptmr a dale podivne ptmr0. Za teto situace
nebudu jeste menit nazvy ve virtualnich fontech.

Nazev ptmr8r v ceskych virtualnich fontech nelze pouzit, protoze se jedna
o standardni PSovy font prekodovany podle TeXBase1Encoding na urovni RIPu,
tedy uz nikoli StandardEncoding. Pritom ceske virtualni fonty
predpokladaji, ze font bude kodovany jako Adobe StandardEncoding.

Daleko pruchodnejsi by bylo vysvetlit zahranicnim tvurcum konfiguraci, ze
nemohou jen tak jednoduse z psfonts.map vyhodit "obsolete" nazvy jen
proto, ze oni sami je nepouzivaji.

Petr Olsak