Text v MetaPostu

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Wed Mar 11 13:52:25 CET 1998

> Hello,
>
> mohl by mi nekdo poradit, jak zaridit, aby DVIPS zaradil do
> postscriptoveho souboru i pisma, ktera pouziva pouze obrazek v MP, ale
> nikoliv samotny text v DVI.
>
> Zkousenim jsem zjistil, ze DVIPS pouzije pouze bitove mapy znaku z DVI,
> takze pokud MP obrazek vyzaduje znak jiny, vysledkem je bud chyba nebo
> uplne jiny znak.
>
> Pokud jste s tim jiz nekdo zapasil, budu velmi vdecny za jakoukoliv radu,
> dokonce i za RTFM, pokud bude uvedeno, kde mam cist :)
>
> Predem diky

> [...]

Domnivam se, ze mate neco spatne nakonfigurovano.
Zkusil jsem vytvorit nasledujici soubory:

%pok.mp
verbatimtex \font\prv=csdunh10 \font\dru=ptmr8z \font\tre=cmr10 etex

beginfig(1);
draw origin--(3cm,0)--(3cm,3cm)--(0,3cm)--cycle;
label(btex \prv A \dru B \tre C etex,(1.5cm,1.5cm));
endfig;

end

%pok.tex
\input epsf
N\v ejak\'y text.

\epsffile{pok.1}

\bye

Prelozil jsem prvni metapostem, pak druhy texem. Vytvoril jsem
pomoci dvips ver. 5.76 pok.ps a prohledl ho gs. Vse bylo v poradku.
Primo v pok.ps se lze presvedcit, ze vse je jak ma byt:

 - jsou tam bitmapy fontu csr10 (pouzite pro "N\ve jak\'y text")
 - jsou tam bitmapy fontu csdunh10
 - je tam font cmr10.pfb (pri volani dvips bylo receno, ze font cmr10
                     je postscriptovy a ma se "natahnout" z cmr10.pfb)
 - je tam odkaz na font Times-Roman, ktery odpovida fontu rptmr, ktery
                                  prislusi k virtualnimu fontu ptmr8z.

Pritom ocividne z fontu csdunh10 a cmr10.pfb jsou zahrnuty jen potrebne
znaky (jsou pouzity jen v pok.mp), csr10 je asi cely.

Nepouzivejte pri volani dvips parametr -a, pokud vkladate metapostove
obrazky s textem. To dela chyby, stalo se mi, ze nektere znaky asi
nebyly v ps souboru zahrnuty, coz se projevilo tim, ze pri prohlizeni
nektere popisy z metapostu obsahovaly nesmyslne znaky.

Zdravi
        Jaromir Kuben

P.S. Pro zajimavost prikladam obsah souboru pok.1 (vystup z metapostu):

%!PS
%%BoundingBox: -1 -1 86 86
%%Creator: MetaPost
%%CreationDate: 1998.03.11:1317
%%Pages: 1
%*Font: csdunh10 9.96265 9.96265 41:8
%*Font: rptmr 9.96265 9.96265 42:8
%*Font: cmr10 9.96265 9.96265 43:8
%%EndProlog
%%Page: 1 1
 0 0.5 dtransform truncate idtransform setlinewidth pop [] 0 setdash
 1 setlinejoin 10 setmiterlimit
newpath 0 0 moveto
85.03935 0 lineto
85.03935 85.03935 lineto