LaTeX: dokument s podminenym prekladem?

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Wed Mar 4 12:14:21 CET 1998

Josef Tkadlec pise:
>Nemel jsem v umyslu zpochybnit nutnost vetveni ve zdrojovem textu.
>Psal jsem o moznosti nastaveni volby (modu) pro konkretni situaci

Jiste, ja vim, ze nemel, chtel jsem jen, aby nebyly pochybnosti
pri interpretaci odpovedi moznymi zajemci o problem.

>To neni v rozporu - timto zpusobem muzete nacist i cislo (nejen cislici).
>Nevyhodou cisel ovsem je, ze nebyvaji tak nazorna (\ifskriptaCZ versus
>mod 0) - rozhodoval bych se podle poctu vetvi.

Dalsi moznosti je vyrobit si jednoduche "rozhrani" prevadejici
naklepany nazorny retezec na abstraktnejsi ciselne vyjadreni a toto
cislo potom testovat pomoci \ifcase, napriklad:

  \newcount\mode
  \edef\volbacz{cz}
  \edef\volbaen{en}
  \ifx\volba\volbacz\mode=1 \fi
  \ifx\volba\volbaen\mode=2 \fi

  atd. a pak:

  \ifcase\mode\or ... \or ... \fi

Nebo by take slo, aby se varianty s cisly (jakesi menu) vypsalo
na terminal, aby bylo jasne, ze vlozim-li "1", znamena to neco,
"2" znamena neco jineho atd.

Moznosti je zkratka cela rada, jak uz to tak v TeXu byva :-).

S pozdravem
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938