DVI do PDF co nejjednoduseji

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Thu Jun 25 10:25:18 CEST 1998

On Wed, 24 Jun 1998, Jiri Polach wrote:

> Potreboval bych prevest delsi text napsany v LaTeXu 2e (cca 120 stran)
> obsahujici obrazky (vkladane jako EPS) do PDF. Nepotrebuji vytvaret zadne
> hypertextove odkazy ani zavadet barvy, proste jen chci, aby byl ten text
> zobrazitelny na primerene urovni v Acrobatu. Prvni, co jsem vyzkousel, byl
> prosty prevod DVI - PS (dvips) a PS - PDF (GhostScript). To slo snadno a
> rychle, ale samozrejme soubor je obrovsky a zobrazeni bitmapovych fontu
> mizerne. Jedine, co je tedy treba zmenit, je zamena bitmapovych fontu za
> vektorove.

> [...]

Clanek popisuje zastaralou fontovou masinerii z doby, kdy nebyly
k dispozici CS fonty v type1 formatu. Dnes by mela byt situace s dokumenty
sazenymi v CSfontech mnohem jednodussi, protoze tyto fonty v type1 formatu
uz existuji. Za nejjednodussi povazuji pouzit pdftex spolecne s knihovnou
cspdftexlib.tar.gz. Najdete ji na ftp://math.feld.cvut.cz/pub/cstex/unix.

Zrovna dnes jsem do teto knihovny pridal zminene CSfonty v type1 formatu,
ktere byly nekolik mesicu vystaveny zvlast k moznemu testovani. Protoze
jsem nezaznamenal vaznejsi reklamace, pridal jsem je do teto bezne
pouzivane knihovny v CSTeXu. Takze uzivatele, kteri pouziji tuto knihovnu,
budou mit zarazeny pdftexem CSfonty v type1 formatu, aniz by se o to
museli nejak explicitne starat zmenou konfigurace.

Petr Olsak