Rozdil mezi hyphen a softhyphen

Vladimír Solnický {Vladimir Solnicky} vs at utia.cas.cz
Sat Jun 13 15:30:09 CEST 1998

On Fri, 12 Jun 1998, Josef Tkadlec wrote:

> Mam pocit, ze se v dotazu jedna o neco jineho - o popis kodove tabulky
> (asi ISO-8859-?). Jaka bude typograficka interpretace prislusneho znaku,

[...]

> kodovani v ISO). Soft hyphen je pak vyrazne uzsi (uz to neni "univerzalni
> pomlcka"). Slysel jsem (JPP - bez jakekoliv zaruky), ze ma v nekterych
> programech fungovat zhruba jako \- v TeXu.

Podle mych informaci by znak ,,soft-hyphen`` v ISO-8859-2 mel byt
interpretovan jako texovske \- a znak non-breakable space (0xA0 alias 160)
jako ~ (tedy nedelitelna mezera). Osobne bych povazoval za rozumne, aby se
pri zapnuti vstupniho kodovani v ISO-8859-2 (treba v LateXu pomocnym
parametrem [il2]) nebo ve formatech, ktere jednoznacne vyzaduji jako
vstupni kodovani IL2 (podle meho pochopeni a zkusenosti csplain) bylo toto
nastaveno.

S pranim pekne nedele (a pondeli tem, co to budou cist az v pondeli)

V. S.

Vladimír Solnický, ÚTIA AV ČR, Pod vodárenskou věží 4, 182 08 Praha, CZ,
vs+mail at utia.cas.cz, klíče PGP via ,,SEND PGP KEY`` v předmětu dopisu.
Píši pouze za sebe, ne za ÚTIA. / Speaking for myself only ...