Rozdil mezi hyphen a softhyphen

Josef Tkadlec tkadlec at math.feld.cvut.cz
Fri Jun 12 16:03:08 CEST 1998

Jaroslav Snajdr wrote:

> Ne, hyphen (cesky spojovnik) nema s matematickym minusem nic spolecneho a
> je vyrazne uzsi.

> Mate-li na mysli alternativni spojovnik v CS-fontech (ktery je ovsem na
> pozici 156 = 0x9C), tak potom tyto dva znaky jsou uplne stejne. Je to

Mam pocit, ze se v dotazu jedna o neco jineho - o popis kodove tabulky
(asi ISO-8859-?). Jaka bude typograficka interpretace prislusneho znaku,
to zavisi na konkretnim programu, ktery prislusny soubor zpracovava. Pro
standardni textovy soubor bych souhlasil s nazorem, ze hyphen-minus
(typograficky je to samozrejme nesmysl) je siroky jako "+" (viz napr.
kodovani v ISO). Soft hyphen je pak vyrazne uzsi (uz to neni "univerzalni
pomlcka"). Slysel jsem (JPP - bez jakekoliv zaruky), ze ma v nekterych
programech fungovat zhruba jako \- v TeXu.

Josef Tkadlec