Zacatecnik zacal ... aneb dalsi faktura

Robert Wolf wolf at limax.paru.cas.cz
Fri Jul 24 15:52:05 CEST 1998

Dobry den,
chtel bych tady s Vami vsema probrat muj prvni pokus o vytvoreni dokumentu
v TeXu, presneji v LaTeXu.

Chtel jsem si udelat vlastni styl dokumentu pro fakturu. Chtel jsem, aby
vypadal podobne jako styl letter, kde se zada jen neco jako \heading{...} a
\sender{...} apod. Takze jsem precetl bohuzel zatim jen to nejdulezitejsi z
TBN a vysledek se dostavil. Podarilo se mi neco uklohnit. Sice to neni
styl, ale vysledek bych rek, ze vypada dobre.  Ale nejsem tiskar, takze
mozna neco nebude moc dobre. A proto sem pisu, abych se dozvedel a) co je z
tiskarskeho hlediska spatne nebo nevhodne a b)  co je z pohledu TeXisty
odbornika spatne nebo nevhodne a nebo naopak zajimave resene. Hodna tam
delam s \vbox a s \hbox a mozna to neni dobre. To je tedy prvni takovy
problem.

Jak uz jsem napsal, take bych si z toho chtel udelat styl, ale vubec
netusim, jak to udelat. Mohl by mi s tim nekdo poradit?

Dalsi vec je, ze tam mam makro \zprava, pomoci ktereho se definuje zneni
zpravy pro obsah faktury. Bohuzel uvnitr tohoto textu nelze pouzit prazdnou
radku pro ukonceni odstavce a proto jsem pridelal makro \endpar, ktere
vlozi mezeru pomoci \hrule. Jak by se dalo udelat, aby to bralo tu pradnou
radku?

Telo faktury definuju do makra \udelejfakturu a do makra \faktura pak toto
telo dvakrat opakuji na dve stranky. Take jsem pouzil makro na prolozeni
textu mezerami z knihy TBN s mensimi upravami-doufam, ze jsem neporusil
nejaky copyright??

Trochu jsem si pohral i s rozmery stranky, takze kdybych tam menil neco, co
by melo zustat, jak to je, tak mi to take prosim napiste.

Napsal jsem to v DOSu v kodovani PCLATIN2. Kdyz jsem to zkusil prevest
pomoci CSTOCS2 do TeXovske konvence, tak to hazelo nejakou chybu, tak jsem
to radsi nechal, jak to je a kdybyste to nekdo potreboval zkouset v TeX
konvenci, tak to zkuste prevest a dyztak upravit. Tu fakturu jsem
zkomprimoval pkzipem a je na adrese

	http://www.umbr.cas.cz/~wolf/mojefakt.zip

Archiv obsahuje dva soubory:
1) MOJEFAKT.TEX, kde je definice, jak ma faktura vypadat
2) MOJEFAKT.INP, kde je definice dat pro fakturu (odberatel, dodavatel
atd.)

V TeXu se "kompiluje"(jak jinak to nazvat?) MOJEFAKT.TEX, a v tomto souboru
se nacte obsah MOJEFAKT.INP.

Mel jsem take nejake problemy s overfull hbox, ve kterem jsem mel vbox,
takze jsem to nakonec vyresil pomoci \hsize (viz. MOJEFAKT.TEX). Je to
dobre?

Dale bych mel jeste dotaz uz mimo faktury. Jak se spravne pisou menove
hodnoty, napr. deset tisic korun - pise se v TeXu 10.000,-- nebo 10.000,-
nebo 10.000,--- a nebo 10.000,00. Pise se jako oddelovac tisicu a milionu
tecka nebo mezera nebo zadna mezera?

Doufam, ze jsem Vas neodradil mnozstvim dotazu a problemu.

Jestli mate teda chut se v tom mojem "veledile" postourat, tak prosim. Budu
cekat na reakce.

Diky moc.

Zdravi

								Wolf.