znak pro podmnozinu

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Fri Jan 30 18:06:21 CET 1998

> Pekne odpoledne,
>
> potreboval bych v LaTeXu vysazet znamenko vlastni podmnoziny v podobe s
> preskrtnutym rovnitkem dole. V AMSTeXu se to jmenuje \subsetneq.  LaTeX
> umi \subset, coz ma formalne stejny vyznam, lec preci se nekdy pouziva i
> trochu jinak, u \subsetneq je kzadopadne zcela jasne, ze mnoziny se rovnat
> nesmi. Muzete mi prosim nekdo poradit, jak v LaTeXu tento znak ziskat?
> Dekuju.
>
> Petr Kolman

Vas znak sa nachadza vo fonte msbm10. Podivajete sa do neho a najdite si
jeho kodove cislo.

Obecne si musite zadefinovat novu rodinu a priradit znak prikazu \subsetneq
pomocou \mathchardef  (vid Olsakov TeX na ruby, alebo subor plain.tex) napr.

\font\msb=msbn10
\textfont9=\msb \mathchardef\subsetneq="39hexadicimalne_kod_znaku

Ak ho chcete pouzit len raz staci

\font\msb=msbn10

\def\subsetneq{\hbox{\msb\char cislo_znaku}}
a doplnit rucne vhodne medzery okolo znaku.

V Latexu misto \hbox by asi mal byt \mbox.

Zdravi

Anton Surda