Texty s akordy

Jiri Zelinka zelinka at math.muni.cz
Mon Jan 26 08:55:52 CET 1998

> Rad bych si vysazel nejake texty pisnicek s akordy a asi nejsem prvni,
> kdo se o to pokousi. Nema nekdo uz hotove nejake jednoduche reseni?
> (napr. zpracovani textu ve tvaru .... aaaaaaa [Ami]bbbbbbb [E^b]ccccc).

Tuhle otazku jsem taky resil a moje reseni vypada takto (pokud si to dobre
pamatuju):

\newcommand{\akord}[2]{\strut\vbox to 1.2\baselineskip{%
\hbox to 0pt{\scriptsize\bf #1\hss}\vskip0pt minus 4pt%
\hbox{#2}}}

Pouziti je nasledujici:

\akord{C}Jeden akord, \akord{Ami}druhy akord, \akord{Dmi}treti akord,
\akord{G7}ra, ta, \akord{C}ta.

Tedy \akord{} vlozite pred pismeno, nad nimz ma akord byt a makro si toto
pismeno vezme jako druhy parametr. Nekdy je potreba si s tim trochu pohrat,
(dodelavat mezery nebo pomlcky) pokud treba je moc akordu nad jednim slovem
nebo se hraje mezihra bez textu. Moje reseni ma jednu zasadni nevyhodu, totiz, ze
totalne zneprehledni text, zejmena pokud akordy nezacinaji na zacatku slov
ale i uprostred. Lepsi reseni by bylo vzdycky napsat radek akordu a pak
radek textu, v nemz by byly jen nejake znacky, kam by se akordy umistovaly.
Ale na tohle reseni jsem si netroufal.

Jiri Zelinka