Obrazky z wordu do eps.

KOHUTEK IVAN kohutek at imrnov.saske.sk
Thu Jan 22 16:18:40 CET 1998

Zdravim,

> Excelu, Wordu a inych aplikacii do eps. Postup bol taky, ze prislusny
> obrazok sa vytlacil do suboru na PS tlaciaren. To sa mi zdalo rozumne. Teraz
> som to vsak skusal na tlaciaren HP LaserJet5P/5MP Postscript ale vysledok je

Moje skusenosti s ovladacom HP LaserJet5P/5MP Postscript (pre Win95)
nie su dobre - PS subor nim exportovany obsahuje nieco, co asi
nie je vhodne pre konvertovanie do EPS. Ak som takto ziskany PS
subor pomocou GhostScriptu 'orezal' na EPS a ten EPS vlozil
do LaTeXovskeho suboru, vsetko fungovalo korektne az do
okamihu, ked som vyrobil PS vystup (dvips). Strana, kde bol
vlozeny ten obrazok sa divne upravila (zmizlo cislo strany, text
ktory mal byt za obrazkom a pod) a pri pokuse zobrazit/vytlacit
dalsiu stranu mi GhostScript/tlaciaren HPLJ5MP hlasili chybu.
(skusal som vselijake nastavenie, napr. vyber portability, CTRL-D
ano/nie a podobne, nic nepomohlo). Teraz pouzivam ovladac
pre "LexmarkColor4079 plus PS" a ten mi funguje bez problemov
(a podobne aj nejaky Apple Laser Writer, ktory je prvy priamo
v ponuke na instalaciu novej tlaciarne Win95 PanEU)

> vklada celu A4. Da sa to pri tlaceni do suboru nejako obmedzit, cize aby
> tlacil iba na taky format aky je velky obrazok? S editovanim eps nemam
> ziadne skusenosti.

Aj bez znalosti PostScriptu sa s PS obrazkami velmi pohodlne
pracuje v GhostScripte (resp.v jeho nadstavbe pod Win95
zvanej GhostView). To co potrebujete (vyber casti obrazku) sa
tam da urobit klikanim mysickou.

Ivan Kohutek
Ustav materialoveho vyskumu        Institute of Materials Research
Slovenska akademia vied            Slovak Academy of Sciences
Watsonova 47                       Watsonova 47
043 53 Kosice                      043 53 Kosice
Slovensko                          Slovakia